Orsak till hund spyr

joo

Trådstartare
Vilka är vanligaste orsakerna att en hund spyr?

Har en hund som spytt en hel del här hemma men ändå är super pigg å busar, dricker å knaprar i sig lite pix om man ger henne. I början var det spya med pix i men nu mest tomt eller med galla i så antar hon är tom i magen.

Vanligast är väl att de slaskat i sig nått äckel och blivit dåliga. Men "magsjuka" dvs virus kan även drabba hundar.
Kommer det bara spy, och ingen diarré?
Skulle det vara nått ofta återkommande kan det finnas en rad andra orsaker, oftast fysiska.

Undrar också vad Pix är???

Pix är vad vi kallar hundmaten dvs torrfoder. :)

Än så länge spyr hon bara.
Dricker vatten som hon skall.
Har inget emot att jag rör hennes mage.
Busar om man vill.

Pix är vad vi kallar hundmaten dvs torrfoder. :)

Än så länge spyr hon bara.
Dricker vatten som hon skall.
Har inget emot att jag rör hennes mage.
Busar om man vill.
Hur länge har hunden kräkts? Flera dagar? Hur ser avföringen ut?

Om det handlar om vanliga kräkningar en dag så hade jag inte brytt mig, så länge hunden drack. Går det inte om eller om det blir värre så får man ju fundera på om det är något som strör i magen eller om det är någon form av magsjuka.

Hur länge har hunden kräkts? Flera dagar? Hur ser avföringen ut?

Om det handlar om vanliga kräkningar en dag så hade jag inte brytt mig, så länge hunden drack. Går det inte om eller om det blir värre så får man ju fundera på om det är något som strör i magen eller om det är någon form av magsjuka.

Knäckt sedan torsdag kväll. Men mindre och mindre nu.
Äter och dricker
Busar å är pigg
Bajset är fast och fin så kan inte klaga på det.
Inte det minsta brydd över att man klämmer henne på magen.

Antar hon nosat eller slickat på något hon inte skall och därmed sa magen stopp.

Så hon bajsar normal mängd etc? (Den allvarligaste anledningen är väl att de ätit något dumt så det blir stopp i tarmarna men då skulle hon inte bajsa).

Håll koll så hon inte blir uttorkad bara, typ i skinnet. Oftast är det inget att göra nåt åt utan går över. Min ena kräks oftast för att han ätit något han inte tål (allergiker dessutom) eller för att han är tom i magen.

Vilka är vanligaste orsakerna att en hund spyr?

Har en hund som spytt en hel del här hemma men ändå är super pigg å busar, dricker å knaprar i sig lite pix om man ger henne. I början var det spya med pix i men nu mest tomt eller med galla i så antar hon är tom i magen.

De ska inte gå runt och småkräkas lite hur som helst... Låter inte ok. Kolla med vet, ett samtal för att fråga kostar inget.

Mina har spytt om de ätit nåt ute (inte helt ovanligt...:devil:), men då är det en eller två kräkningar för att få upp det. Sedan ska de vara ok igen.

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 119
Senast: Tjholahopp
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 534
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka