Örontatuering

fejko

Trådstartare
En katt har flyttat in hos mig men jag vill inte ha den. Är allergisk och ingen kattmänniska. Den har en tatuering i örat så jag försöker spåra ägaren. Numret är ganska otydligt och när jag kollade upp det med skk så var det en katt med fel kön och som bodde på Västkusten (bor i Östergötland). Finns det fler katter som har samma nummer? Hur ska jag göra för att spåra ägaren? Hur långt kan den ha förflyttat sig? Jag har satt upp en lapp i den lokala mataffären.
 
Sv: Örontatuering

Det ska inte finnas mer än en katt med samma nummer. Jag tror att man kan skriva in * istället för de otydliga siffrorna/bokstäverna på SKK´s hemsida. Då lär du ju få flera förslag, men utifrån geografi och färg&kön på katten borde du kunna hitta en sannolik identitet.
 
Sv: Örontatuering

Jag vet ju inte om du kollat själv på SKK:s sida, men om man går in på Sök katter på den här sidan http://kennet.skk.se/agarreg/ finns en länk där det står hur man gör med * ifall det är något tecken man är osäker på.

Likadant är det på SVERAK:s sida http://www.sverak.se/ID/index.htm Kanske är chansen större att hitta något där, eftersom det registret är gratis att skicka in uppgifter till.

Förflyttningen kan i princip ha skett hur långt som helst. Det händer då och då att katter råkar följa med alla möjliga sorters transportmedel utan att någon märker det.
 
Sv: Örontatuering

Tack för alla svar. Tatueringen är i princip oläslig men jag ska kolla med polisen, den är rätt charmig så jag hoppas den får bli poliskatt om ingen ägare dyker upp ;)
 
Sv: Örontatuering

Det kan vara lättare att läsa tatueringen om man håller en liten ficklampa mot örats baksida så att den lyser igenom örat. Många veterinärer hjälper även kostnadsfritt till med att tyda tatueringar och leta efter chipmärkning på katten.
Om du har någon katthemsförening i närheten kanske även dom kan hjälpa till?

Heder till dig som faktiskt tar tag i att leta efter kattens ägare och lycka till!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 301
Senast: Otherside
·
Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 754
Senast: cirkus
·
Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 689
Övr. Katt Ja för att göra en lång story kort, jag bor i lägenhet men huset är ligger "mitt ute i skogen" så det är inte så att vi har ett överflöd...
2
Svar
25
· Visningar
2 642
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp