Öronskydd.

T

Tican

Vad tycker ni om det?
Har ni haft det på era hästar, och varför?
Tycker ni det är snyggt?

Vad tycker ni om det? Vet inte riktigt. Verkar onödigt, förutom på stora tävlingar, mot ljud å så, men kan inte tänka mig att det skulle hjälpa så jättemycket..?

Har ni haft det på era hästar, och varför? Nej.

Tycker ni det är snyggt? Ja, på vissa hopphästar. Men det händer ju att man ser småponnyer med mycket lugg och små öron i en öronhuva i storlek full, det är ju mindre vackert. :smirk: :crazy:

Anledningen till att jag använder det är att "öronpropparna" ska sitta fast.

Snyggt är det väl kanske inte men väldigt praktiskt eftersom hästen kan skaka på huvudet utan att propparna flyger iväg all världens väg. :)

Vad tycker ni om det? Funkar ganska bra mot flugorna.

Har ni haft det på era hästar, och varför?För att hon blir så irriterad av flugor när man rider.

Tycker ni det är snyggt? Nej, men ibland måste man använda saker som inte ser bra ut. Har t.o.m haft nosludd på grimman ibland när hon fått skav. Som sagt, ibland måste man... :crazy:

Jag tycker att det är kanonsnyggt :love:, och det fyller en bra funktion :)
Får gärna matcha schabraket... :angel:

Har testat att ha det på min häst, men hon ser ut att skämmas varje gång jag tar på den :D :crazy:

För något årsedan då det var så fruktansvärt mycket knott framåt hösten, då hade jag det på min pålle ute i hagen. Knotten irriterade honom nåfruktansvärt mycket och han slapp alla knott krypandes i och runt öronen. Det uppskattade han! (De var knott dygnet runt och vi försökte ha dem inte då det var som värst, fast det var rejält mycket hela tiden ändå)

är det en flughuva du menar?
Vad tycker ni om det? det är ju bra, man kan ha bomull i öronen utan att det syns också.
Har ni haft det på era hästar, och varför? ja, för att matcha schabraket ;)
Tycker ni det är snyggt? jaa

Mja flughuva, det är ju en såndär över ögonen i nät.

Men ni fattar vad jag menar iallafall - såndär virkad mojs. :angel:

Vad tycker ni om det?
Jag tycker det är rätt snyggt på vissa hästar, inom hoppning
Har ni haft det på era hästar, och varför?
jag har en men inte använt den än.
tänker inte använda den på de närmaste tävlingarna, då han lätt blir seg och då är det inget smart för då kan han bli ännu segare :p
Tycker ni det är snyggt?
jag tycker det är snyggt (men intve på alla hästar), särskilt när de matchar schabraken!

:)

Vad tycker ni om det? Det kan ju vara bra att ha på den för att dölja bomullstussar i öronen. Och för att skydda lite mot flugor.
Har ni haft det på era hästar, och varför? Nej, men har köpt en precis, men den måste sys om lite. Ska ha den på körtävlingar.
Tycker ni det är snyggt? Ja, om den passar hästen.

jag rider med det. nu på sommaren jämnt för att hon hatar insekter o knott runt öronen o på tävling för att stoppa öronproppar i öronen på henne

Vad tycker ni om det? De är bra att de finns för dom som behöver de. Fyller ju trots allt en liten verkan även om de är fult enligt vissa. Men så är de med allt.
Har ni haft det på era hästar, och varför? Ja på en låne häst jag hade använde jag de. För han var livrädd då de blåste. Men huvan dämpade hans rädsla. Hade inte kunnat rida han knappt alls utan huva. Är väldigt glad över att de fanns ett sådant alternativ.
Tycker ni det är snyggt? Ja om den är i rätt storlek och helst ska den matcha med resten av utrustningen.

Vad tycker ni om det? Skitsnyggt & bra för dom som behöver=)

Har ni haft det på era hästar, och varför? Japp, för de e snyggt!! :angel:

Tycker ni det är snyggt? Jaa :D

Ja, har haft på ljudkänsliga hästar. Sen ser det tjusigt yr också! :cool: Men, inget billigt skit från hööks och börjes, måste vara typ Equiline eller Eskadron, och med matchande schabrak. Jag har ljusblå med silver och grön med guld. Snygga!

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Jag skall snart åka på sadelutprovning för att prova kemnevall sadlar. Har hört så mycket bra om dessa . Vad tycker ni som har...
2
Svar
27
· Visningar
2 565
Senast: Elise4321
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 572
Senast: morgaine
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
956
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp