Öronskabb? Huvudet på sned och påverkad balans

C

coookie

Jag har nyligen fått hem två 8 månader gamla Oriental hankatter. Den ena går runt med huvudet på sned och har har inte normal "kattbalans" ;) Han har också lite mörkt gojjs i ena örat och kliar lite. Annars mår han bra!

Jag misstänker öronskabb/inflammation, är det i så fall något jag kan testa behandla mot själv eller ska jag kontakta vet..?
Eller kan det vara något annat?
 
Sv: Öronskabb? Huvudet på sned och påverkad balans

Ring veterinären i morgon. När de har en enkel infektion av skabb så påverkas inte balansen men det gör den däremot vid svårare angrepp och vid öroninflamation. Båda kräver veterinärvård.
 
Sv: Öronskabb? Huvudet på sned och påverkad balans

Var inne hos veterinären idag och han hade massor med bakterier i örat och antagligen en spräckt trumhinna därav den dåliga balansen... Så nu är det massa medicinering som gäller för min lilla älskling! :cry:
 
Sv: Öronskabb? Huvudet på sned och påverkad balans

Stackars liten! Hoppas han blir frisk snabbt! Köpte du dem av en uppfödare eller hade de mellanlandat hos en annan köpare sedan de flyttade från uppfödaren? Om de sålts av en SVERAK-registrerad uppfödare så ska de vara veterinärbesiktigade inom 7 dagar innan köpet, och då borde man ju upptäckt detta isåfall.

/Erica
 
Sv: Öronskabb? Huvudet på sned och påverkad balans

Vad bra att du åkte in med stackaren. Verkligen tråkigt att du skulle behöva börja ditt kattägande så. Hoppas katten blir frisk fort så att ni får ha roligt istället för att ge en massa mediciner.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 683
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Min häst har känts stel och lite ovillig i ridningen senaste tiden. Har haft ut ET som har konstaterat att han har väldigt ont i nacken...
Svar
6
· Visningar
2 424
Hästvård Först och främst vill jag säga att veterinär är inkopplad och jag väntar på svar från blodprov. Men hon var ganska osäker på vad vi ska...
Svar
18
· Visningar
3 845
Senast: Pallen
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 889

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp