Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Epi-Otic löser upp bra och brukar inte svida så värst om det är sårigt. Är även OK att använda på katt.
Häll ner i örat, massera och torka bort det som kommer upp med bomull. Då behöver du inte pilla med topsen.
Var in tidigare idag och på apoteket. Fanns tre sorter och kom hem med VetriDerm.
Lyckades hälla i öronen men någon senare avtorkning kunde jag glömma. Kattan blev förbannad och jag skulle givetvis ha fyllt på plåsterförrådet åt mig.
Om ett par dagar skall jag påbörja en kur med Surolan.
10 dagar 2 gånger per dag. Jisses.
Fast meningen med de flesta öronrens idag är just att de ska ner i hörselgången för att kunna göra rent ordentligt där. Att bara ha det på bomullstussar och torka rent gör att det kan finnas smuts kvar eftersom du inte når så långt ner.
Våran gamle main coon hade mycket problem med skabb i öronen och jag insåg ganska snabbt att han inte reagerade hälften så mycket om jag värmde flaskan ordentligt innan jag använde det på honom. Det kan man ju tänka sig själv vad obehagligt det måste vara att få något kallt i örat. Är det däremot kroppsvarmt så är det inte alls lika otäckt.
Sambon höll, jag hällde i, gnuggade örat lite snabbt, vände bort ansiktet och släppte honom. Han var skitsur och förbannad och skakade på huvudet så att skabbsnusk flög
Efter några timmar och med lite fjäsk med burkmat fick man sedan torka ur örat med tops eller lite bomull och då kunde man också droppa i ev. medicin, även den värmd såklart.
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Foder & Strö Min gillade först Glyxx, sen Gastromash. Nu har jag börjat ändra från dag till dag mellan Aveve All In och en från Brogaarden. Att byta...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.