Jag har då ett 4årigt gammalt varmblod. Valack. Han är väldigt rädd om sina öron och liten del av nacke och huvud. Tränsning är helt lönlöst att försöka med så då får jag hjälp av mamma som är längre då jag är ganska kort (1.60 Max) och han höjer huvudet högt. Grimma får jag på om jag knäpper upp nackstycket och tar på "nosgrimman" först och sedan över med nackstycket.
Sedan bara en sådan sak som att klappa honom i pannan eller vid nacken är svårt. Han höjer huvudet och visar ögonvitorna. Samma sak med mamma trots att han litar bra på oss och följer oss helt lös ute m.m. Har haft han i ett par veckor nu på foder då, men vi vill ev. Köpa honom sedan då han är helt underbar annars.
Vad kan ha hänt med honom och vad kan man göra för att få honom att verkligen lita på att vi inte ska skada m.m honom??
med vänliga hälsningar Peppern
Sedan bara en sådan sak som att klappa honom i pannan eller vid nacken är svårt. Han höjer huvudet och visar ögonvitorna. Samma sak med mamma trots att han litar bra på oss och följer oss helt lös ute m.m. Har haft han i ett par veckor nu på foder då, men vi vill ev. Köpa honom sedan då han är helt underbar annars.
Vad kan ha hänt med honom och vad kan man göra för att få honom att verkligen lita på att vi inte ska skada m.m honom??
med vänliga hälsningar Peppern