Öronproblem och frågor

Sv: Öronproblem och frågor

Surolan ska användas med försiktighet pga att det innehåller antibiotika. Har hunden inga bakterier i örat är det helt onödigt med Surolan och främjar i det fallet bara utvecklingen av resistenta bakterier (farligt både för hund och människa).

Prov som tas från örat ska kollas i under mikroskop, lukten kan visserligen ge en ledtråd men att bara lukta och sedan ställa diagnos tillhör inte god veterinärmedicin!

I med öronrengöring morgon och kväll, Surolan 15 minuter senare. Innan nästa återbesök ska ingen medicin ges samma dag då man inte ser något på proven annars.

Betnovat innehåller kortison och ja, det tas upp av kroppen.

Vi är *trumvirvel*.. tillbaka på vecka 1 i dieten. Stoppade i sig en brödbit ute, som jag visserligen tog ut men lite fick han nog.

Det är verkligen förvirrande för mig när folk säger olika. :/

Senast ändrad:

Vet inte riktigt vad jag ska svara, trodde verkligen att alla veterinärer visste hur viktigt det är med rengöring? Ring och fråga experterna (Djurakuten) om du är osäker.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 077
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024