Öronkli...

W

Websters girl

Enzo skakar på huvudet hela tiden som om han hade obehag i öronen. Började igår och nu har han börja klia också. Uppenbarligen besvärad. Han är ren i öronen (rensas regelbundet med tops) och luktar ej illa. Han har ju hängande öron och mkt päls, ska jag klippa lite så det kommer in luft och hur ska jag så klippa?
 
Sv: Öronkli...

han kanske fått vatten i öronen?
jag har en cocker spaniel och hon blir galen så fort hon simmat ute eller så så hon fått vatten i öronen.

vi har fått rådet av vet att väldigt väldigt löst trycka in bomullstussar, luta hundens huvud åt de hållet och röra lite på tussen (var noga med att de är sådana tussar som inte luddar) så tar det bort det värsta vattnet.
han sa till oss att om hon kliar sig mer än 5-6 dagar så ska man åka in så de får kolla, för vatten borde försvinna efter 4 dagar, max.
 
Sv: Öronkli...

Ok.. ja det låter visserligen logiskt... Men han har inte simmat eller badat den närmaste veckan...
 
Sv: Öronkli...

Med topz kan man inte göra örat rent helt in. Köp öronrens på apoteket och häll in i örat och tyck upprepade gånger och "goggla" ur liksom. skak skak skak på huvudet och så nästa öra. Man kan ta vätesuperoxid också. sen brukar jag torka med hushållspapper och pekfingret, försiktigt. Topz kan vara ganska vassa. Har en hund som man får hålla på med mycket vad gäller renhållning så han inte skall få klåda och hudbesvär.
 
Sv: Öronkli...

Vår hund har gjort likadant! Vi har också varit noga med att rengöra med öronrens, och han har varit fin i öronen! Eftersom han inte slutade skaka på huvudet och klia sig fick han flera pencillinkurer av veterinären - men inget blev bättre. Till slut bytte vi veterinär, och hon såg direkt att det var stora vaxproppar i båda öronen (vår första kikade inte ens ner i öronen). Nu är de borta, och all klåda, skak på huvudet och kliande är borta!! Äntligen!!!
 

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 113
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 362
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Vår golden har problematik med sina öron till och från. Blir rött, brunt vax i. Vi tvättar med epitoc. Behandlar dem nån gång ibland...
Svar
5
· Visningar
1 028
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 200
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp