Öroninflammation

Nalasmatte

Trådstartare
Min stackars hund har fått öroninflammation.
Var hos veterinären förra veckan och dom tog prover som skickades iväg.
Vi fick medicin utskrivet och vi skulle höras av när provsvaren kom.

Idag ringde dom. Det är tydligen väldigt elaka bakterier som är resistenta och mycket svåra att få bukt på. Dom vill söva henne och spola örat. MEN hon har hjärtflimmer och är gammal.
Ska dit nästa vecka och göra ekg och ultraljud av hjärtat. Bara det är svårt eftersom hon inte får lugnande. Hon blir så stressad och det är typ omöjligt att hålla henne (väger 60kg)

Stackars liten :(

Har någon erfarenhet av detta?
Jag har aldrig haft någon hund med detta innan och vet ingenting.
Blev lite chockad när dom ringde och berättade detta :(

För många år sen köpte jag en vuxen fralla som jag efter ett tag tyckte hörde illa (rengjorde öronen på henne när hon kom) ett besök hos vet visade att öronen var totalt igengrodda av skit som inte gick att peta ut,så det blev spolning och sen olika droppar under en ganska lång tid,rasen gör ju att vet inte älskar att söva dom men det gick bra.

Finns det inget annat alternativ än spolning skulle jag ha valt att ta den risken, öroninflammation gör ont att gå med. Förhoppningsvis går det bra, djursjukskötarna som jobbar med narkos är mycket duktiga på att lösa eventuella komplikationer och man tar särskild hänsyn till hundens problematik vid sövningen.

Jag förstår dock självklart att du är orolig! Prata med veterinären när du ska dit nästa vecka och förklara din oro inför sövning, så kan veterinären redogöra för vilka behandlingsalternativ som finns och för- och nackdelar med dessa. Det kommer säkert kännas åtminstone lite klarare när du kunnat prata med veterinären på plats.

Stort lycka till nästa vecka och hoppas ni får bra hjälp hos veterinären! Det är alltid tufft när ens djur har ont :heart

Min stackars hund har fått öroninflammation.
Var hos veterinären förra veckan och dom tog prover som skickades iväg.
Vi fick medicin utskrivet och vi skulle höras av när provsvaren kom.

Idag ringde dom. Det är tydligen väldigt elaka bakterier som är resistenta och mycket svåra att få bukt på. Dom vill söva henne och spola örat. MEN hon har hjärtflimmer och är gammal.
Ska dit nästa vecka och göra ekg och ultraljud av hjärtat. Bara det är svårt eftersom hon inte får lugnande. Hon blir så stressad och det är typ omöjligt att hålla henne (väger 60kg)

Stackars liten :(

Har någon erfarenhet av detta?
Jag har aldrig haft någon hund med detta innan och vet ingenting.
Blev lite chockad när dom ringde och berättade detta :(
Hinner inte läsa tråden för jag ska sova men vår gamla hund fick också öroninflammation som var återkommande, hans öra var väldigt dåligt och det krävdes att man följde instruktionerna till punkt och pricka och så, trots allt, så blev det bra för honom. Men han hade tur för det såg inte ljust ut alls i början... Han hade också resistenta bakterier. (vi fick droppar som man fick droppa i öronen x-antal gånger per dag och massera under örat så att det åkte ner i hörselgången och sedan torka.)

Önskar dig och din hund all lycka till, vi håller tassar och tår här hemma :)

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 597
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 903
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 262
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 945
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur