SprinkleOfStars
Trådstartare
Min häst har varit lite svårfångad i hagen för min medryttare så jag har tränat mycket inkallning med honom. I början kom han gående till mig men nu travar eller galopperar han fram, sen följer han mig hack i häl eller vid sidan både när jag går och springer. Ändrar jag riktning gör han det, stannar jag gör han det, backar jag gör han det osv. Han verkar tycka det är roligt och busar en del men både när jag går och springer (och han följer efter) har han öronen bakåt och jag har problem med hur jag ska tolka det? Så fort jag stannar är öronen spikade framåt igen. Springer jag iväg följer han efter med öronen bakåt. Jag är väldigt noga med att han inte får driva mig utan jag bestämmer i vilken riktning vi ska och flyttar i så fall på honom om det behövs.
Någon som kan hjälpa mig tolka vad öronen bakåt betyder i det här fallet?
Jag har inte lyckats fånga oss på bild eller film eftersom han är så nära men han ser ut som hästarna bakom Lorenzo på den här bilden: BILD
Någon som kan hjälpa mig tolka vad öronen bakåt betyder i det här fallet?
Jag har inte lyckats fånga oss på bild eller film eftersom han är så nära men han ser ut som hästarna bakom Lorenzo på den här bilden: BILD