Öron svamp?

lady_mike

Trådstartare
Min dam har öron svamp:eek:.. Jag hade min hovis idag som kände igen symptomen. Men hon visste inget om nån behandling..

Ska ringa en veterinär i morron för att få säkra råd.

Men tänkte höra med er här på buke vad ni har för erfarenheter och tips.. Kommer hur som rådfråga en vet. Men ju fler tips desto bättre.!

Sv: Öron svamp?

Jag har inga erfarenheter eller tips att ge dig - men berätta gärna om symptomen. :laugh:

Vit mjuk skorpa i öronen.. De sitter liksom ihop och ser lite ut som "bubblor"?.. Gick att klösa bort men lät bli då jag upptäckte dem..

Min tjej är väldigt rädd om bakhovarna.. Så när hovis ska sko henne så kliar jag henne i öronen. Hon brukar glömma hovis då..

Några hästar på jobbet har detta. Våran vet säger att det är smittsamt (till andra hästar) och inget man kan göra åt, så det är nog bra att skura händerna efter du kliat henne.

Några hästar på jobbet har detta. Våran vet säger att det är smittsamt (till andra hästar) och inget man kan göra åt, så det är nog bra att skura händerna efter du kliat henne.

Åh.. Då tror jag vet vart det kommer ifrån! Om det smittar..

Ska gensast ta kontakt med smittobäraren:crazy:..

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
501
Senast: The Beast
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: Anna-Bella
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 959
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka