Oroliga nätter..

A

Axelle

De senaste 4-5 nätterna har min hermelinkanin varit väldigt orolig.. Han bökar omkring nåt alldeles förskräckligt i ströet i sin bur och verkar inte alls komma till någon ro. Detta oavsett om han är instängd i buren, lr lös i rummet. Han har alltid varit morgonpigg (om man kan klassa 03.00 som morgon.. :smirk: ), men aldrig orolig nätterna igenom. Då gäller det dessutom lek och skutt, och inte bök och stök. Jag har inte ändrat på några rutiner och dygnsrytmen är densamma. Jag märker ingen skillnad på hans beteende om dagarna, och han ser lika pigg och kry ut som annars. Är detta någonting jag bör oroa mig över? :crazy:

Sv: Oroliga nätter..

Axelle skrev:
De senaste 4-5 nätterna har min hermelinkanin varit väldigt orolig.. Han bökar omkring nåt alldeles förskräckligt i ströet i sin bur och verkar inte alls komma till någon ro. Detta oavsett om han är instängd i buren, lr lös i rummet. Han har alltid varit morgonpigg (om man kan klassa 03.00 som morgon.. :smirk: ), men aldrig orolig nätterna igenom. Då gäller det dessutom lek och skutt, och inte bök och stök. Jag har inte ändrat på några rutiner och dygnsrytmen är densamma. Jag märker ingen skillnad på hans beteende om dagarna, och han ser lika pigg och kry ut som annars. Är detta någonting jag bör oroa mig över? :crazy:

Hur gammal är han? min kanin blev heltossig när han blev könsmogen, och det har inte riktigt släppt. ca 2 mån sen... han ääälskar sin kamrat marsvinet. hon är dock inte lika förtjust i hans ide´.. :rofl:

Axelle skrev:
Han är 9 månader gammal..

*funderar*
då borde han va det nu då...
han kanske bara har lite hormonrusning och är ensam?
kaniner är juh flockdjur och ska inte vara ensamma.. (alt, kaninn samma kön eller marsvin som jag.):) (ja om man nu inte vill ha fler, många fler kaniner):smirk:

min knasboll kan få spelet vissa nätter och det ligger spån över hela golvet sen.. (katten och hundarna drar runt det)
springer runt runt runt.. men dagen efter släpper jag ut honom lös så han får springa av sig ordentligt.

Tips: ge honom fjolårs grenar från tex äppeltröd o gnaga på, sysselsättning, gott och bra för tänderna.

lycka till.

Mjo, det är ju möjligt.. Har funderat på att låta kastrera honom och skaffa en hona som han kan ha sällskap av. Men jag vet inte hur det går hem hos pojkvännen ännu.. :angel: Får försöka övertala honom att det visst vore jättemysigt med en liten hermelinbebis till. :D

Hm.. Så var det det där med kissen. Det kanske går att locka henne med något riktigt gott? Typ korv? :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka