M

marielen

Läste för några dar sen om det här med säkerheten att betala räkningar via internet..
Stod nåt om ett tok-smart virus som kryper in i datorn när du ska betala dina räkningar.... Nån som vet vad jag menar??:confused:
Hur som helst.. Jag har nu betalat mina räkningar som jag brukar, men är väl lite nervös för detta med viruset.. Är ni oroliga för detta??
 
Sv: Orolig??

Lite orolig blir man men idag verkar det nästan lättare att bli av med pengarna via uttagsautomaterna pga alla dessa ligor som håller på :(

Det viktiga är nog att ha ett bra antivirusprogram liksom brandvägg till sin dator för det kommer säkert komma mer och mer såna försök till att stjäla andras pengar.
 
Sv: Orolig??

Du menar det här larmet antar jag:
http://aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,782770,00.html

Citat: Han [antivirusexperten Per Hellqvist] har ännu inte hört talas om att någon i Sverige har drabbats av den lömska trojanen.

Du kan dessutom ta bort oron på ett enkelt sätt. Den här trojanen skickar med egna transar tillsammans med dina, så om du bara kollar vad du har på kvittensen så vet du om det slunkit in nåt extra. Kolla efter. Står det bara dina egna transar på kvittensen, eller inne i historiken? Isåfall är det lugnt.
 

Liknande trådar

Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
14 824
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 284
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Har en vallak som aldrig har varit särskilt glad för bett.:( Och vi har provat alla möjliga tänkbara bett och kombinationer med...
Svar
5
· Visningar
1 879
Senast: mily
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 199
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp