MalanMjöl
Trådstartare
Ännu en orolig mamma tråd.. :smirk: Till saken, jag har länge varit sugen på att ta amatörryttarlicens och hade väl tänkt ta det i sommar.. MEN när jag berättade det för mamma igår sa hon i princip att hon undrade varför jag skulle vara så korkad och utsätta mig för den risken.. Kanske inte direkt dom orden men innebörden var i princip den.. Behöver jag berätta att hon inte direkt gillar när vi är i skogen eller inne på jägers och rider??
Så in princip sa hon tvärnej.. Visserligen är jag 18 och bestämmer själv, men inte en chans att jag kan göra det utan hennes tillåtelse..
Så har ni några tips på hur jag ska få henne lite mer positivt inställd till det hela?? Hur övertalade ni själv eventuellt ovilliga föräldrar??
Så in princip sa hon tvärnej.. Visserligen är jag 18 och bestämmer själv, men inte en chans att jag kan göra det utan hennes tillåtelse..
Så har ni några tips på hur jag ska få henne lite mer positivt inställd till det hela?? Hur övertalade ni själv eventuellt ovilliga föräldrar??