A
Asser
Vår ettåriga blandrastik ( ca 60cm mankhöjd och väger 26 kg sportig modell) "besvärar" oss inomhus. Hon ligger på sin plats så länge jag finns i rummet och kommenderar, men så fort jag stiger upp och går bort tränger sig hunden på de andra familjemedlemmarna! Hon tränger sig på dem , stiger upp i soffan till dem, slickar dem och struntar i deras kommandon, nonchalans och andra försök vi gjort.(som att stiga upp och gå bort) Vi har hunden fast inomhus nu för att vila nerverna lite själv. Vi är aktiva från tidig morgon , jag har hunden med mig till stallet och promenerar och aktiverar henne ,hon tillbringar en tid av endel dagar i sin utebur då jag jobbar och vi har ring- träning (inte för annat men för att det är det ända som ordnas..utställningsträning alltså) en gång i veckan och vi planerar att börja med agility ifall någon kurs kommer igång. Konstaterade att vår hund även ignorerar andra hundars kroppsspråk. Senast visade en labradortik mycket tydligt att hon inte ville och vågade leka med vår tik. Hon kröp ihop morrade och visade tänder och ville absolut inte bli jagad men vår dam bara gick på och gick på och verkade inte alls förstå. Jag kopplade henne och labradortiken fick leka vidare med en jämnare lekkamrat. Min ide´är väl att hitta jämnare lekkamrater men jag vet inte om det löser våra inomhus problem!?