Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, det har du ju rätt i iofs. Men känns inte ens värt att riskera.
Min häst går ensam med en annan islänning i en liten hage. De får inte gå ihop med de andra..
För insekter och sånt så tycker jag också att det är bra men det känns absolut inte bra om han står i stekande sol utan en enda skuggplätt..
Ska fråga om jag får tillåtelse att ställa ut någon typ av skydd. Partytält lär ju vara farligt om det blåser omkull eller liknande? Det fick jag absolut inte ställa ut iallafall.
Stallägaren säger att det inte spelar någon roll för att dom endå bara kommer stå i solen.
Hon som har den andra islänningen är också orolig. Hon kollar också lite alternativ. Hon skulle nog gärna gå ihop om skydd ifall vi hittade på något bra.
Klarar sig islandshästen på Island utan skugga(finns inge träd där) så klarar den nog sig bra även här i sverige.
På Island blir det sällan mer än dryga 20 grader och det blåser nästan jämnt, behovet av skydd från solen är klar begränsad. I Sverige blir det ofta 25+ och blåser betydligt mindre.Klarar sig islandshästen på Island utan skugga(finns inge träd där) så klarar den nog sig bra även här i sverige.
Finns hästar i öken, hästar anpassar sig oroligt väl har de bara mat och vatten är det inge fara.
Det är möjligt, men borde hästen inte få avgöra var det är behagligast.Skugga= mer mygg och soligt och varmt= mindre flygfän= bra för islandshästen.