orolig för min hund=(

M

Morotsbiten

Sen i går så har minhund inte varit i tip top trim.. hans symptom är följande...

Han är hård i magen när man kännder, piper till ibland när man ska lyfta upp han och han kan inte hoppa upp i sängen/soffan eller gå upp för trappor.
Han dricker eller äter inte.

Kan han ha förstoppning mo tro?? finns de någe man kan köpa på apoteket??

Tänkte skriva här och se om man får någe svar från kunniga hundfolk.. kanske en veterinär :) innan jag åker upp med han

Sv: orolig för min hund=(

han var inte lika dålig i går...

Men vad tror du de kan va för fel

Eftersom han inte äter eller dricker.. så skulle jag åka till vet på stört...

Och just eftersom det nu är så väldigt varmt är det ju viktigt att få i sig vätska..
uttorkning kan komma väldigt snabbt..

Det kan var en förstoppning, men jag misstänker att han ätit i sig något olämpligt, som isf kanske fastnat i tarmen / ligger som en "stoppkloss" i magen. Jag skulle ha ringt vet omedelbums..

Låter som en misstänkt "främmande kropp". Åk till veterinär bums om du vill rädda livet på din hund !

Alarmerande om hunden inte ens dricker!! De blir uttorkade så rackarns fort så jag rekommenderar att du åker omedelbums med honom! Stackars liten. Låter ju som det sitter nåt i vägen nånstans.

De var inge allvarligt utan en förstoppning bara*andas ut* han får inte äta grisknorrar någe mer den var boven :crazy:

Stackars liten pluttisen min... men nu är han på bättringsvägen och skiter för ett helt år :D

Min hund hade exakt samma symptom och han var förstoppad. Blev dålig över en dag.

In till vetrinär!!

De vart inge vet fixade fram huskur mot förstoppning till hund..Mkt bra och framförallt billigare :D

15 minuter efter han fick kuren hade han rännskita haha man såg hur han njöt av att skita....

Fler som har gett sina hundar grisknorr och de blivit förstoppning??

äta upp saker de är inte hans grej haft han i 8 år och han har aldrig tuggat på någe eller ätit upp saker.

Så att de skulle ha varit nått främmande i magen var ganska uteslutande för mig..

ja jag vart lite orolig där ett tag. men i bakhuvudet sa att de ca förstoppning samma symptom som de är på människor ju

Tänk på att det finns något som heter förstoppningsdiarre.
Det lösa kommer förbi "proppen" men själva korven sitter kvar..

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 118
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
8 826
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 269
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Har senaste veckorna funderat lite över vår hunds mat- och sömnklocka. Hon blev 10 månader häromdagen (vallhundsras) och har sedan...
Svar
7
· Visningar
3 861
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka