B
Bercilak
För fyra dagar sedan när vi skulle morgon fodra hästarna möttes vi av en hemsk syn. Min ponny såg ut som en flodhäst i ansiktet. Svullen runt nosen,läpparna och upp på ena sidan. Ingen feber.Ringde vet och han trodde på en allergisk reaktion. Vi avvaktade och svullnaden gick ner i ansiktet efter två dagar men svullnaden vandrade bakåt neråt, då det satte sig på alla fyra benen som blev jämntjocka, inte halt. Idag är bara skapet och bakbenen svullna så det verkar försvinna .
Min teori är att han blivit ormbiten.Boxarna är gjorda med öppna spjälor så rent teoretiskt så är det möjligt att en orm kan komma in.Har gått igenom hagen också men kan inte hitta något han skulle fått i sig.Samtidigt så tror jag ormarna sover så här års, någon som vet?
Äter annars bara betfor,havre och hö.
Är det någon annan som har råkat ut för något liknande?
Min teori är att han blivit ormbiten.Boxarna är gjorda med öppna spjälor så rent teoretiskt så är det möjligt att en orm kan komma in.Har gått igenom hagen också men kan inte hitta något han skulle fått i sig.Samtidigt så tror jag ormarna sover så här års, någon som vet?
Äter annars bara betfor,havre och hö.
Är det någon annan som har råkat ut för något liknande?