Sv: Ormar! :D

Jag har två majsormar som är två år gamla nu :)
Rut och Bella heter dom ;)

Bella
6200_123777738140_629298140_2452355_1918968_n.jpg

6200_123777748140_629298140_2452357_924476_n.jpg

Rut
6200_123777753140_629298140_2452358_6859504_n.jpg

6200_123777743140_629298140_2452356_5486821_n.jpg

kl

Åååh nu blir jag alldeles sugen på att skaffa orm igen. Jag hade en under många år, en majsorm :love:
Hon bor hos min morbror nu, då terrariet (GIGANTISKT) och grejer var alldeles för klumpigt att flytta från Nyköping till Malmö. Vad jag vet lever hon fortfarande, hon är väl en 10 år nu tror jag.

Hur gör du med dvalning? Jag är helt rudis på det här och det står så olika överallt, en del säger att alla bör dvalas, och en del säger att de bara dvalar avelsdjur..

Jag dvalar dom inte. Som du säger så står det olika överallt, vissa kan tycka att det behövs och andra inte.
Personen som födde upp omarna sa att det inte behövde det. Så jag har struntat i det. Dom verkar må bra ändå :)

Vilken vacker färg rut hade!

KL
Själv har jag ingen orm men jag har velat haft en boaorm sen jag var liten :love: Är inte så mycket för "småormar".

En Boa c. Constrictor (en med riktigt röd svans), eller en anaconda hade varit underbart. Fast det dröjer nog innan de drömmarna går i uppfyllelse... behöver ju typ ett eget rum de där bjässarna :). En annan orm på önskelistan (om man får drömma hejvilt!) är ju den blåa varianten av grön trädpyton, herregud vad vacker den är.

Senast ändrad:

Nu har jag inte mätt dom, men jag skulle gissa på runt 100-110 cm kanske. Jag vet faktiskt inte riktigt :p

Eller en pyton som är sådär gulvit, albino är dom då va? Dom är såå fina!! :love:
Men som sagt, dom tar plats. Därför fick det bli små majsisar :D

Precis! Dock är inte dessa gulvita ormar äkta albinos men de kallas för det ändå :/
Hur som helst är vackra de också! :love:

Haha, de lite mindre ormarna äter och skiter inte lika mycket heller, vilket kan vara en fördel... ;D

Senast ändrad:

Googlade just grön trädpyton och fick syn på en blå och jag är helt såld!! :love:

KL.
Jag har också en maja :) Har haft massor, både vanliga och prärie i alla möjliga färger. Den enda som är kvar nu är en pewterhona.
Gammal bild dock.

31282326.jpg

Det där ser på tok för enkelt ut. Köp små, vuxna möss istället. Ormen blir mätt och du behöver inte mata lika ofta.
Min är ca 80-85 cm och "pekfingertjock", henne ger jag vuxna möss.

De hade slut på mindre möss, "popcorn", som jag skrev, men ja hon borde kunna äta en vuxen mus. :)

Liknande trådar

Övr. Hund På söndag för exakt fem år sedan bilade jag och familjen ner för att hämta hem min alldeles första egna vovve, en liten bulleherre vid...
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 745
Hästvård Ligger tråden fel får moderator gärna flytta den! Hästen är en rutinerad transportåkare. Van att åka brett (utan mellanvägg) och med...
Svar
11
· Visningar
1 094
Senast: Alexandra_W
·
Islandshäst Jag lovade i en annan tråd att leta fram text och bild från mina böcker om de islandshästar som importerades till Sverige på 1910-talet...
Svar
4
· Visningar
2 909
Senast: OlleAtlas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama