Orlando Florida - bra hotell?

Lena Furberg

Trådstartare
Dottern och jag åker till Florida i Mars och det är en djungel av hotell att välja bland. Jag har bott i Florida själv för x antal år sedan och känner till området, men med 11-årigt barn vill man ha lite annan standard (=säkerhet) än när man reser själv eller med sin karl.
Någon här som har hotell att tipsa om? Det är inga svårigheter att hitta ett men jag vill inte betala 25 000:- för 9 nätter....... Å andra sidan vill vi ha ett schysst, rent och säkert hotell där man kan koppla av när dan är slut och sova gott!
Någon som varit där nyligen med barn?

Sv: Orlando Florida - bra hotell?

Jag har varit med min familj i Florida två gånger och båda gångerna har vi bott på Best Western i Naples. Detta var i och för sig ett tag sedan (~5år), men då var det bra! Rummen är rymliga och det finns TV och filmer att låna vilket man uppskattar som yngre resenär. Det finns dessutom pool och bra frukostbuffé. Inget jätteglammigt, men trevligt!

Min svågers syster bor i Orlando (om jag inte minns helt galet :p), jag ska göra ett försök att få något bra svar därifrån... Återkommer om jag lyckas!

Jag har varit med min familj i Florida två gånger och båda gångerna har vi bott på Best Western i Naples. Detta var i och för sig ett tag sedan (~5år), men då var det bra! Rummen är rymliga och det finns TV och filmer att låna vilket man uppskattar som yngre resenär. Det finns dessutom pool och bra frukostbuffé. Inget jätteglammigt, men trevligt!

Ja, jag tror där är jättefint och aningen mindre turistiskt (nytt ord...?). Men nu har vi tagit till vår semester så tajt att jag helst bor i Orlando, så vi rentav kan gå till några av de olika aktiviteterna. Nästa gång ska jag ta till mer generöst, vill gärna åka till Sanibel och plocka snäckskal.......

Min svågers syster bor i Orlando (om jag inte minns helt galet :p), jag ska göra ett försök att få något bra svar därifrån... Återkommer om jag lyckas!

Tack!! :laugh:
Kruxet när man läser hotellrecensioner är, att många tycker hotell X är det bästa dom nånsin bott på, medan andra säger att det är en illaluktande katatsrof som dom aldrig mer tänker sätta sin fot på. Om man inte väljer ett hotell som går på 35 000:- för 9 nätter vilket jag inte tänker göra.....

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30