Sv: Orkide´

Vad är en regnbågsorkidé? Jag har aldrig hört talas om det och när jag konsulterade min orkidébok så fanns det heller inte någon information där.

Har du något latinskt namn?

Jag sms:a precis min dotter och frågade om denna orkide,och fick frågetecken till svar!
Hon jobbar med blommor!

Var tydligen helt nyinkommen till blomsterbutiken, tyvärr kan inget latinskt namn för den!! Kostade 198 kr.

Såg att regnbågs Orkidé är något nytt som plantagen har... Såg att den hette phalanopsis (stavas?) Antar att man sköter den likadant som en sådan!

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
209
Senast: zassoo
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Någon som har en aning om vad för ägg det här är? De är ”utomhus” (på en physalisplanta på inglasad altan, men som dagtid är öppen vid...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Hedinn
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
488
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka