Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det finns väldigt strikta regler kring detta, så det finns inte utrymme för läkares egna påhitt.Här får de ta vad de behöver när jag är död. Kommer ihåg att min mamma funderade över om de gav full vård vid t ex olycka om de visste att de kunde ta organ Men nej, jag tror inte läkarna är så jävliga
Skulle du ta emot blod om du behövde?Jag donerar allt efter min död, men inget som levande. Det är vad jag har kommit fram till. Skulle min sambo behöva en njure skulle jag dock ge bort en utan att tveka, men jag lämnar inte blod eller liknande.
Du behöver inte ta ställning till ifall medicinen du äter påverkar eventuell organdonation. Det är upp till läkarna.Jag donerar inte heller. Dels så vill jag inte och dels så äter jag medicin som är inte så snäll. Så jag vet inte om det ens finns nått användbart. Möjligen skulle jag kunna donera en njure eller så till nån inom familjen, men jag tror inte det mina organ är intressanta som sagt
Jepp.Skulle du ta emot blod om du behövde?
Jag vårdar potentiella organdonatorer. Vården skiljer sig inte mellan dessa och de som inte donerar innan döden inträtt. Det skulle i så fall kunna vara att en tar ett prov till (från en redan existerande artärkateter) eller ger en medicin till (i en redan existerande veninfart). Absolut inte att fler stick sker. Vid det laget har patienten alla infarter som behövs.Nej, är totalt livrädd för den organbevarande behandlingen och "Det är endast intensivvårdsinsatser som inte kan vänta till efter döden som får ges och de får inte orsaka mer än ringa smärta eller ringa skada."
Hur motiverar du det? Är du stickrädd?Jepp.
När jag dör dåIfall?! Bara en fråga om när
Jag vill minnas att det var tack vare en tidigare tråd på samma tema som jag tog tag i att registrera mig och påminna mina närmaste om att jag gärna delar med mig av det jag inte längre själv har användning för.Oavsett hur ni står; Berätta för nära och kära, och anmäl er till donationsregistret om ni är positiva. Det underlättar oerhört för anhöriga om det är klarlagt om det värsta skulle hända.
Tack för upplysningen om något jag inte hade en aaaaaning om.Du är död om du donerar. Då har du ingen känsel.
Vilket inte hjälper det minsta för mina rädslor.Jag vårdar potentiella organdonatorer. Vården skiljer sig inte mellan dessa och de som inte donerar innan döden inträtt. Det skulle i så fall kunna vara att en tar ett prov till (från en redan existerande artärkateter) eller ger en medicin till (i en redan existerande veninfart). Absolut inte att fler stick sker. Vid det laget har patienten alla infarter som behövs.