oresonabel morsa.

frej

Trådstartare
tränger mig in bland nappflaskor, nattvak och bebisdoft.

mina döttrar som är 7 12 och 13 har varit aktiva i pingstyrkans barngrupp och tillslut även då ungdomsgrupp, men när pastorparet flyttade till annan ort så ebbade denna verksamhet ut.

mina äldre flickor blev inbjudna av ljust pastorsparet på sportlovs läger då i pingstkyrkans regi, mellan dotterna ville inte åka då ingen annan i hennes ålder åker med, men den älsta flickan skulle då kunna tänka sig att åka då en av hennes kompisar ska på detta läger.

kompisens föräldrar är aktiva i pingstkyrkan och även barnen.

jag resonerar så här
att givetvis får dottern åka det var inga stora omkostander, de flesta aktiviteter är betalda MEN i och med att varken hon eller vi är aktiva i kyrkan tycker jag att detta är mer att " spela" på deras godhet...........

ja kära buke föräldrar är jag en oresonabel morsan som inte låter mina barn göra något kul ?

Sv: oresonabel morsa.

När jag var på ett sånt sportlovsläger närt jag var ung så åkte vi skidor och tittade på killarna :D. Det var nog allt vi gjorde om jag minns rätt.

Men de blev ju INBJUDNA...?

Eller missförstår jag dig? Vem spelar på vems godhet? Att ni är med på kyrkans aktiviteter fast ni inte är aktiva?

Din dotter blev bjuden.

Låter du henne inte åka av just och endast den anledningen, så är du oresonabel, ja.

Låt henne åka.

Kristen godhet går ut på att ge utan att förvänta sig att få i retur och för detta pastorspar är det förmodligen helt självklart att dina flickor som är en del av "gänget" ska få vara med.

Sen kan jag tycka att när barnen är 12-13 finns det många lägen där föräldrar inte behöver vara engagerade i deras aktiviteter, utöver förstås att se till att de inte tar skada av dem. Barnen kan ta huvuddelen av ansvaret för sitt engagemang själva. Kyrkans ungdomsverksamhet är väl en typisk sån grej, precis som t ex ridklubbens ungdomssektion. Och i såna verksamheter finns det också oftast utrymme för olika typer av deltagande, från att vara väldigt aktiv som funktionär och ungdomsledare till att bara följa med som kompis.

Senast ändrad:

Men jag förstår inte riktigt.

Du har ju låtit dina barn vara aktiva i pingstkyrkan innan, pastorsparet vet väl om att ni föräldrar inte är aktiva och dina barn blev inbjudna.

Jag vet inte om du är oresonabel, men jag förstår inte riktigt varför du inte skulle låta barnen åka?

Om du tycker att Pingstkyrkan är ok alltså. Men om du inte gillar pingstkyrkan som sådan borde du nog låtit bli barntimmarna också egentligen. Och då är ju det också orsaken till att inte låta dem åka själva på läger, inte att det skulle vara oartigt på något sätt.

Liknande trådar

Övr. Hund Följande fanns länkat till via expressen: http://www.kvp.se/nyheter/1.1542939/attaarig-flicka-svart-hundbiten I sammandrag 8-årig...
2
Svar
35
· Visningar
3 055
Senast: Arabizar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar