Oren i höger fram?

loobah

Trådstartare
När jag skulle träna dressyr imorse för min tränare, upptäckte hon att min häst rörde sig lite ojämt på höger fram. Hon tyckte att han hade lite puls på insidan av kotan, och var något varmare än i andra. Jag kunde dock själv inte känna något. När jag gick in i stallet igen (hade ridit ca 15 min utan att först ha märkt något), så kände jag varken puls eller värme. Han var inte svullen, klämde med visitertången och hittade inget. Så jag gick tillbaka in sprang med honom, men hon kunde fortfarande se viss ojämnhet.

Han gick dressyrträning i måndags och då fanns där inget. Igår vilade han och gick enbart i skrittmaskinen.

Vad tror ni om detta? Har inte märkt något tidigare, och han gick som en klocka i måndags. (Ska ringa kliniken när de är tillbaka efter lunch) Jag är rädd för att det ska vara någon tidig kotledsinflammation eller liknande. Tips mottages tacksamt! :bow:

(Vet att det kan vara tidigt att säga, men omständigheterna verkar så konstiga, han är nämligen alltid svullen eller liknande annars om han har ont eller är halt, jag vill bara inte göra det värre om det är något, och rida runt på en halt häst)

Sv: Oren i höger fram?

I detta fallet hade jag faktiskt skrittat en vecka och avvaktat. Kan vara en vrickning, men det kan naturligtvis vara en inflammation också.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 595
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 581
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 875
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 366
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka