Örebro 3 Juni

Sv: Örebro 3 Juni

Jag skall dit med två den ena skall gå 1.00 klass och för den andra blir det debut i fälttävlan och det kan gå hur som helst:crazy: han är gul så han lär väl synas..

Äh, jag kommer också med en gul ;) Dock en ponny. Jag rider inte själv utan är "bara" chaufför och coach. Har med en svarting från stallet också. Svartingen ska gå Debutant för D-ponny och gulingen ska gå Lätt för D-ponny. (Debut för båda två :D )

Nä, fast hon kan få låna min också så kan hon ha två gula hästar..

Ja, det ska bli kul. Särskilt med Lätt-klassen. Det börjar ju åtminstone likna riktiga hinder :angel:
Dessutom får jag ju vara med och titta :D

Jamen då blir det ju jag igen då som svarar...he he. Utan inbördes ordning så har de:

Palissad som brukar vara 1:a hinder sen ett litet lutande svart hinder typ palissad, sen stockhinder.
Det finns en röd rulle, en halv coffin brukar vara med, då med stock och kort anridning mot litet dike, det som är knivigt är att det ligger lite avigt och hästarna brukar stå emot redan på stocken.
Sen finns en vit grind
Jättefint vattenhinder, stort inbjudande och kanonbra för unga hästar
Hmm, vad mer...jo...ett traktor däck som smalhinder...kan ju vara lite knivigt förstås...
Ibland har en trädklyka och en vägövergång varit med, lätta hinder bägge 2.
Banan kan vara rätt svängig och inte så lätt att få upp galoppen på.
Sen finns det ett uthopp och ett upphopp från dressyrbanan.

Näe, det är nog de hinder jag kommer ihåg just nu! Nån som vill fylla på? Peplis eller Novelette kanske, toughcookie har väl varit där nyss också?

Det finns en stenmur som påminner om trollhättans, djuplandning efter. Och en vägg med en grav framför, ganska stor för att vara lätt klass. Och en spets

Senast ändrad av en moderator:

Hur brukar ponnyernas klasser vara? Främst Lätt för D-ponny jag är nyfiken på men också Debutant för D-ponny :)

Lätt för D-ponny går väl i stort sett på samma som 90 häst och många av de hindren har Novali redan räknat upp, förra året var det en maxad kanske tom lite för hög oxer med och en smal trekant.

Lätt för D-ponny går väl i stort sett på samma som 90 häst och många av de hindren har Novali redan räknat upp, förra året var det en maxad kanske tom lite för hög oxer med och en smal trekant.

Jag gissade att det var i stort sett samma bana men man vet ju aldrig.
Hinderhöjden spelar inte så stor roll för vare sig ponnyn eller ryttaren i Lätt-klassen. Snarare bra om hindren är lite högre än 90 ;)

Debutant-ekipaget däremot är betydligt mer orutinerat så där hoppas jag på en hyfsat snäll bana :)

Fast den "gamla" som går i kohagen är ju en jättebra bana som de inte använt så himla mycket de senaste åren? Mycket bättre hinder och bansträckning där än den "nya". Så chansen för att tävlingen går på den gamla är väl inte så stor?

De hade Huntingen på den gamla banan 20:e maj för att spara på den nya delen till 3 juni...så det blir på den delen.

Håller med, den gamla såg jättehärlig ut att rida, förstår inte varför den inte används mer.
De kanske ska rusta?;)

Jag ska dit med Min D-ponny och Starta Lätt.
Har tidigare bara ridit debutant där, så det ska bli spännande att testa Lätt banan :)

Vad heter din ponny? Jag ska dit med min ponny som ska debutera Lätt :) Jag rider inte själv, jag är för gammal, men jag ska köra och coacha :D

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
681
Senast: Badger
·
Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
319
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023