Ordo Equester Venus vs Prestige Venus?

paramore

Trådstartare
20141025_162327.jpg
IMG_1143.jpg

IMG_1133.jpg

Tror ni att någon av dom skulle passa på en häst som i dagsläget går med en Bates caprilli? Han har rätt rak rygg och mycket manke! Bates lämnar väldigt lite mellanrum. Jag behöver en dressyrsadel, och kommer självklart prova ut den sadel jag köper men inga av dom sadelprovate jag använder säljer sadlar som jag är intresserad av, så får helt enkelt köpa en sadel som jag tror kan passa så nära som möjligt, som man sen kan kanske värma om!
Eller har ni någon annan idé om vad som kan tänkas passa honom? Han är rätt bred över ryggen, inte så takformad.

Min häst har en Bates Caprilli hopp och har en Amerigo dressyrsadel. Om du googlar på Amerigo Sverige så kommer det upp en butik som har väldigt ingående info om de olika modellerna och vilka ryggar de passar...

Är dyra sadlar men värda varenda krona. Köpte min begagnad för 15.000 och hade lätt kunnat tänka mig att köpa en helt ny i framtiden.

Tänkte fråga vilken sadel det blev? Är också intresserad av just de två sadlarna och min häst är ganska lik din i kroppen :)

Tänkte fråga vilken sadel det blev? Är också intresserad av just de två sadlarna och min häst är ganska lik din i kroppen :)
Hästen togs tyvärr bort :( Men idag fick jag hem en Santa Cruz Leopold som ska ligga bra på raka ryggar med mycket manke och den känns än så länge sjukt mjuk och fin! Har inte provat den än :)

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
5
· Visningar
330
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 278
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 282
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Alternativ till försäkring