Ordning och reda i hundbilen

Ravishing

Trådstartare
Hmm, ja. Bilen hundarna åker i är ganska kaotisk när det samsas spårapporter, spårlinor, tjänstetecken, leksaker, apporter, koner osv.

Några tips på bra grejer som gör att det blir lite struktur i bilen? TIps på fiffiga korgar och säckar man kan sätta på gallret?

Sv: Ordning och reda i hundbilen

Jag har sett många som har ungefär såna här för att hänga upp spårlinor och liknande på. Kanske kunde vara något?
hjalmaren-hangare-for-dorr__0148013_PE306326_S4.JPG

Bra grej Ninni! Funderade lite på någon form av påse där man kan stoppa tjönstetecken och så, det bleks så jäkligt när det hänge på buren..

Har du kikat vad ikea har för saker till sådant? Det borde ju annars inte vara allt för svårt att sy själv om man har en fungerande symaskin. Annars kan man ju vara lat, fixa någon sån där hängare som jag visade bild på och sedan ha tjänstetecken osv i plastpåsar som man hänger upp på den där hängaren. Inte lika snyggt, men borde fungera fint.

I min bil ser det ut så här när det är som mest ordning:

251904_10150907579372582_1007171302_n.jpg

De lådorna är riktigt bra att ha saker i, och som du ser så får man ju plats med både tält, bur och stol också :D!

Bak på burarna har jag diverse krokar och karbinhakar där jag hänger koppel, spårsele/lina o dyl :).

Bra grej Ninni! Funderade lite på någon form av påse där man kan stoppa tjönstetecken och så, det bleks så jäkligt när det hänge på buren..

På Jula finns en grej att hänga bakom/på ryggstödet på tex förarsätet. Finns olika storlekar på fickor mm. Har själv en sån..
Sen har jag en plastlåda som står på golvet i bak, där har jag lite av varje :D

Vi har två vanliga kundkorgar bak i bilen, bredvid buren. En med bilgrejer och en med hundgrejer. De har de perfekta måtten och passar precis mellan buren och... ehm... "bilväggen".

Bra tips! Tyvärr kan jag inte förvara saker i baksätet, och buren tar upp största delen av bagageutrymmet, så det är nog sånadär "hänga på" grejer som är intressanta tror jag. Eller andra smarta lösningar när man har ont om plats :).

Liknande trådar

Övr. Hund När det var tre hundar i hemmet tyckte jag att det var mycket olika prylar att hålla rätt på. Täcken, selar, halsband, koppel, linor...
Svar
12
· Visningar
1 773
Senast: attheedge
·
Hästvård Jag har för närvarande mina hästar uppstallade ca 1,5 mil från mig vilket inte är optimalt för den ena då hon pga av sina ben mår bäst...
Svar
6
· Visningar
1 290
Senast: EmmaW
·
M
Övr. Hund Vet inte hur jag ska börja, men tänkte höra om någon har erfarenheter från liknande hund, eller tips på hur jag ska göra. Går och...
Svar
10
· Visningar
4 928
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka