Ordhjälp? ;)

N

Nattis Nevacey

Jo, under de stora uppdateringarna av GNSHA, internetstallet om fantasidjuret orenuker, tänkte jag vidareutveckla orenukerna och allt runt omkring lite grann x)

Skulle behöva lite hjälp med nya "orenukord", för det sitter helt fast i skallen trots min annars så livliga fantasi.
Behöver ett bra förslag på ett ord till "unghane". Har redan hittat på ord till hane, hona, unghona, unge, unge (hona) och unge (hane)
Till viss del något hästinspirerade, mest för att jag tyckte om ordet "hingst" på hanarna :P

Dessa ord är alltså upptagna:

Hingst (hane)
Sto (hona)
Arra (ungsto)
Filly (stoföl)
Colty (hingstföl)

Som sagt, hästinspirerat, vissa ord tagna från engelska hästord dessutom :P

//Nattis Nevacey

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ordhjälp? ;)

joo... skulle kunna fungera, även fast ordet "stallion" kanske mer syftar på en vuxen hingst :9

Aja, lite mer förslag skulle inte heller sitta helt fel, så får jag lite valfrihet ;)

Eller, skit i vad jag sa (svarar alltid före jag tänker :P)

"Lekte" lite med ordet och fick fram "Stally", skulle kunna passa in faktiskt :)
Fast bättre förslag kan givetvis tas emot ;P

Fast sedan, tycker det är så otroligt roligt att hitta på ord (hehe) och funderar på ord för gammla hingstar/valacker och ston/märrar (märrar är i "orenukvärlden" steriliserade ston..).

Hm spännande med ett fantasidjur....

Jag kom på en "ras" till ditt fantasidjur.

Nämligen: Gomeranken.

Gomeranken är en härdig bergsras som är en extremt god hoppare och ofta används till tävlingar.

/KT

Alltid kul med förslag på nya raser ;)

Passande nog kan man från GNSHA skicka in om nya raser med en mall, du får gärna skicka in rasen genom där, så jag får veta lite mer om den ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Sabotage?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka