Kicki_83

Trådstartare
Kan hästar kissa orange och vara friska??

Såg i dag att min gjorde det när vi var ute och red...eller orange aktigt iaf...det var inte gult iaf...kan det bero på morötterna han äter? För han verkar inte vara dålig på nå sätt samma gammla tokiga häst.

Sv: Orange!

ja det kan dom, men det ser ju lite läskigt ut:rofl:

de kan göra det. specielt på vinten och då de kan ha dålig tillgång till vatten..det fryser m.m

Ja, det kan nog bli som, om de har druuckit dåligt, så blir det ju för oxå! Och på morgonen då man sovit hela natten så är ju urinet mörkare! Så hade han inte kissat på ett tag så kan det säkert vara det. Se till så hästen alltid har vatten bara!

Ja, det kan nog bli som, om de har druuckit dåligt, så blir det ju för oxå! Och på morgonen då man sovit hela natten så är ju urinet mörkare! Så hade han inte kissat på ett tag så kan det säkert vara det. Se till så hästen alltid har vatten bara!

Japp försöker se till så dom alltid har vatten :) Lite svårt när det fryser och så me dom e duktiga att ha hål på isen själva!

ska bli skönt sen när det blir vår så man kan bättre med vattnet!

Jag har för mig att om hästar äter bark (minns inte om det var från barr eller lövträd) så kan urinen färgas röd/orange. Ngn som känner igen den uppgiften?

Min arabs kiss är oranget under vinterhalvåret om hon äter morötter. Och det är tydligen vanligt att det är så...

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 878
Senast: Twihard
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 273
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar