Orange kiss...

J

Juvelflickan

Hejsan!
Idag när min häst kom ut så hade hennes kiss åkt ut i stallgången, händer ibland, och kisset var då orange?!?!?!?!
Jag är sjuk och har inte sett det själv, men de ringde från stallet och berättade.
Vad kan detta bero på? Någon som vet?!?!
Jag är mycket tacksam för svar :bow:

Sv: Orange kiss...

Jag gissar på att hon är brunstig. Då brukar iaf mina stons kiss bli rödaktigt.

Jenny

Kankse drukigt för lite,testa att sätt in en extra hink i boxen se om det hjälper.

Människor får ju mörkar kiss när dom driker för lite vatten, kanskse är samma på hästar??

Det stämmer.. Jag ringde till veterinären. Antingen var det att hon ätit något, som färgade det eller hade hon druckit för lite så det blev koncentrerat.
Brunsten tyckte veterinären inte skulle ha något med det att göra...

Tack för svaren!!!

Juvelflickan skrev:
Det stämmer.. Jag ringde till veterinären. Antingen var det att hon ätit något, som färgade det eller hade hon druckit för lite så det blev koncentrerat.
Brunsten tyckte veterinären inte skulle ha något med det att göra...

Tack för svaren!!!
Fast jag måste endå tillägga att när stona här brunstar blir deras kiss mörkare i färgen.

jag fick lära mig på skolan att det kan bero på muskeldegration, dvs att man skulle kolla dom extra noga ett tag efteråt så de ej hade ngn smitta i kroppen,...

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 119
Senast: Red_Chili
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 072
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama