Orange i munnen av kvistar

Bells

Trådstartare
Hej, som rubriken lyder, kan en häst blir orange/röd i munnen om den äter kvistar när man rider?

Var ute idag och såg när jag kom tillbaka att hästen var helt orange på tungan och läpparna, trodde först det var blod men hittade inga sår & dessutom rider jag på ett novabett i bra skick och tog knappt något alls i tyglarna när jag red. Däremot åt hon ganska mycket och jag har hört att det kan färga hästens mun. Men är tveksam. Hästen verkade nöjd och kändes inte som att hon kände obehag eller hade ont.

Vad tror ni, sår eller att hon blivit färgad av grenar?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 339
Utrustning Hästen har tjock tunga, köttiga läppar och väldigt låg gom. Har provat lite olika tränsbett och hon föredrar ett tredelat eggbett, eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 340
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kvällens laguppställning blev samma som förra veckan: Dunja (fina mörkbruna fröken långöra) och Sahara (det frissiga kraftiga fuxstoet)...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: cassiopeja
·
Träning Min unghäst född -10 har aldrig riktigt accepterat bett. Munnen är kollad,allt ser bra ut. I början så hade vi 3-delat tränsbett,vilket...
Svar
12
· Visningar
1 513
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama