oraderbar mapp

B

BeastieBabe

Jag får upp meddelandet "denna mapp kan vara skrivskyddad eller används av något annat program.." så jag får inte radera mappen.. mappen är skapad för några timmar sedan och jga hade liite säkerhetskopierade filer där.. men alla filer är raderade, men den tomma mappen får jag varken flytt, döpa om eller ta bort.. när jag försöker ta bort skrivskyddet säger datorn att det är borta men nästa gång jag tittar in på egenskaper är den ändå fortfarande skrivskyddad..

hjälp?
 
Sv: oraderbar mapp

Ibland kan det hjälpa om man loggar ut och loggar in igen (alt. startar om datorn) eller så kan det räcka med att man väljer en annan mapp och sen högerklicka och ta bort mappen utan att öppna den.
 
Sv: oraderbar mapp

mm jag stängde ju av datorn inatt och nu gick det att ta bort den.. kan det vara så att något hänger kvar om man haft något i mappen som använts och sedan flyttats?

tack iallafall :bow:
 
Sv: oraderbar mapp

Ja, det ligger små systemfiler i mapparna som minns hur du visade mappen sist osv och det gör att mappen, trots att du tycker att den är tom, så är den alltså inte det. ;)
 
Sv: oraderbar mapp

aha.. okai.. då förstår jag.. och vet tills nästa gång.. tack så mycket :bow:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 056
Senast: lundsbo
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 560
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 555
Senast: vtok
·
IT & mobiler Har köpt ny mobil efter snart två år med min gamla. Inte självvalt utan den har gett upp. :meh: Kopplade mobilen med datorn och...
Svar
4
· Visningar
578
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Allt känns hopplöst…
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp