Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Håller med, när man kollade på hoppningarna från EM hoppade han ju äckligt väl. bakbenen var helt underbara. fast bilderna visar ju ändå när hästen har bakbenen utsträckta/indragna, även om det är i olika moment.
Kontentan av det hela: en häst som "öppnar upp" ska veckla ut bakbenen bakåt istället för att dra dom in under sig. Det gör det lättare för hästen att hoppa stora oxrar och liknande, då den inte behöver ta i lika mycket för att ta sig över längden.
Öva upp styrkan hos hästen, hoppa mycket serier med oxrar i. Parallella oxrar är också bra, men det viktigaste är att få hästen att känna sig trygg och ta tid på sig i språnget. En spänd häst hoppar sämre än en avslappnad, så gör det inte för svårt för hästen. Diskutera det med din tränare så får du säkert bra råd om hur ni ska göra för att förättra tekniken. lycka till!
Aha, så det är en annan "fackterm" för 'sträcka ut i språnget'. Har börjat träna för ny tränare och kom på när jag kom hem att jag inte alls fattade vad hon sa i en mening.
Ett bra sätt att få hästen att öppna sig är att hoppa breda stigsprång. Säg att främre bommen är på 60 cm. 1 m mellan bommarna och bakre bommen 1 m. (Det ska då vara som en oxer med nedsänkt frambom, inget kryss)
Tack, men min häst har inga problem med det - så behöver inte träna på den saken. Undrade bara vad det det betydde har aldrig hört de orden för det innan. :smirk:
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.