Öppna/slutna på volt

L

lillskutt_

ja får inte in de där med öppna och slutna.... öppna är framdelen innanför och slutna bakdelen innanför så låångt fattar jag...men hur ställer man hästen i volten vid öppna och slutna... ?

hoppas på svar :banana:

Sv: Öppna/slutna på volt

Egentligen skulle man kunna säga att bakdelen/framdelen innanför voltspåret egentligen bara är skänkelvikning på böjt spår. I öppna och sluta ska inte hästen gå på 3 spår för att den tvärar utan för att den är böjd och formad i bålen. I en öppna med framdelen innanför spåret ska hästen vara ställd och formad ifrån rörelseriktningen, alltså i innersidan. I slutan ska den vara ställd och formad i rörelseriktningen också det i innersidan.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
456
Senast: tanten
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
770
Senast: Lisen82
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 922
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kräkningar
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈