Öppna munnen vid tryck borde de väl bli?

tess91a

Trådstartare
Har ingen aning om tråden ligger rätt eller ej; så flytta den gärna=)

Kom och tänka på en sak för några dagar sen...
Man har ju lärt sig att om inte hästen öppnar munnen "självmant" för bettet ska man sticka in fingret och trycka där bettet ligger för att den ska öppna munnen...
Men om man gör så, borde man väl i praktiken lära hästen att öppna munnen vid händelse av tryck där bettet i detta fallet ligger?:confused:

Så vad tror ni?:)

Sv: Öppna munnen vid tryck borde de väl bli?

Tja, det kan du kanske ha rätt i... Fast jag tror inte det är något man lär dem, det är nog naturligt för dem att försöka komma undan obehag. Det är väl också därför de gapar när ryttaren är för hård i handen...

Sv: Öppna munnen vid tryck borde de väl bli?

Tja, det kan du kanske ha rätt i... Fast jag tror inte det är något man lär dem, det är nog naturligt för dem att försöka komma undan obehag. Det är väl också därför de gapar när ryttaren är för hård i handen...

Jaa, håller med:bow:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 577
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 915
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 846
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 867
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka