Opererad häst

angelaL

Trådstartare
Hästen jag rider har nyligen opereras han har haft en stor ink mellan frambenen som inte velat läka ihopp, nu är den bortagen och han hade ett fint sår mellan frambenen tills i förgår.
Veterinären tog bort en massa kött när han opererades och sa att det var risk för att såret skulle spricka upp, och det gjorde det så klart :( så i förgår sprack första stygnet och idag sprack det andra, Thurs står nämligen och sparkar med frambenen på såret för att det antagligen kliar och stramar..

Givetvis ringde vi veterinären när det fösta stygnet gick och ska ringa veterinären imorgon..

Men vi leker med tanken på att göra någon sorts framdelsblöja för att han inte ska sparka i såret (och ja ska givetvis prata med vet om deta) men jag undrar om det är någon som har någon erfarenhet av en "framdelsblöja" och som vet var man kan köppa en el hur man kan sy en själv..

vore tacksam för hjälp..

Skulle du inte kunna pröva med en som man använder för täckes skav? å göra om den om den inte skulle passa?
Bara en tanke så där, hoppas att hästen läker ihop fint snart!

Mvh anna :bump:

Liknande trådar

Hästvård Behöver lite inputs och idéer till nästa veterinärbesök på torsdag, börjar kännas lite lätt hopplöst det här.. Lång historia...
Svar
7
· Visningar
3 774
Senast: Bismark
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
14 357
Senast: Legolaz
·
Hästvård Min häst är opererad för snart tre veckor sedan i ringbandet/kotsenan på ena frambenet. Hon har ätit fenylbutazon till och med i...
Svar
2
· Visningar
778
Hästvård Jag blir galen... (man kan säkert ha mer otur men just nu känns det inte som det iaf) Ring dv för att de ska komma ut och plocka bort...
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V