operera krubbitare!

ockelboanna

Trådstartare
Fins det någon här inne på buke som har opererat en krubbitare eller har annan erfarenhet ang denna operation?
mvh

Sv: operera krubbitare!

Fins det någon här inne på buke som har opererat en krubbitare eller har annan erfarenhet ang denna operation?
mvh

Jag vet bara att det fanns en sån häst på min klubb förut (han ligger mig varmt om hjärtat :love:) och han hade en väldigt osmickrande ingröpning i halsen efter denna operation :(

men gud stackars hästar det måste ju finnas att sätt att bli av med det, tex lösdrift?

Förr var det ett ganska vanligt ingrepp, men det var ganska dålig effekt på det hela, så jag tror det 2rann lite ut i sanden" med operationer.
Jag tror inte att det förekommer i ngn stor skala numera, åtminmstone är det längesedan jag hörde talas om det.

men gud stackars hästar det måste ju finnas att sätt att bli av med det, tex lösdrift?

det finns vissa hästar som inte nöjer sig med att gå ute utan biter lika mycket ändå, det var bara en fråga inte ett konstateranade att hästen ska genomgå detta! Ville bara veta erfarenheter omkring detta ingenting annat!

Förr var det ett ganska vanligt ingrepp, men det var ganska dålig effekt på det hela, så jag tror det 2rann lite ut i sanden" med operationer.
Jag tror inte att det förekommer i ngn stor skala numera, åtminmstone är det längesedan jag hörde talas om det.

ja jag har aldrig varit i kontakt med någon som gjort det så då kan det ju inte vara så vanligt nu för tiden! Tack för ditt svar!

träffade en häst i estland som var op för detta, såg lite coolt ut tycker jag, verkade funkat bra också.

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 984
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Finns det någon som har erfarenhet av ledinfektion med följande operation/artroskopi? Hur mår er häst och hur gick konvalecensen? Blev...
Svar
4
· Visningar
764
Senast: Sigma
·
Katthälsa Hej! VI köpte oss en main coon med stamtavla utan anmärkningar på besiktningen. Han började halta för en månad sedan och är nu...
Svar
17
· Visningar
1 894
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
969

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka