operera bort gaffelbandet ?

Miss Sixty

Trådstartare
Skulle vilja höra era erfarenheter ut av att operera bort gaffelbandet?
Varför blev det aktuellt för just den hästen och hur såg konvalicenten ut efter oprationen?

Sv: operera bort gaffelbandet ?

Operera bort gaffelbandet????? Menar du gaffelbenet?
Har gjorts på några travhästar som jag skött, alla kom tillbaks till tävlingsbanan och mådde bra.

Eller möjligtvis griffelbenet??? :angel: :D

Gaffelben trodde jag bara fåglar hade...

Griffelbenet är det som op bort vid frakturer är man tror att läkningen kan bli fel och skada senorna.

Ibland är de ej ens halta fid griffelbensfrakturer så jag tror nog att de klarar sig bra utan, en vän till mig vars häst är utbildad svår, tävl msv dressyr op bort ena griffelbenet för många år sedan och har inte haft några problem efteråt.

har aldrig hört talas om att man opererar bort gaffelband. :crazy: dom behövs väl för att benet ska fungera.

Hej!

Har gjort det på mitt ena sto, då hon blev sparkad som 3 åring. Hon var inte halt av det och vart helt bra.

Min häst fick griffelbenet bortopererat för ungefär en månad sen, för att det var trasigt på ett par ställen. Troligtvis efter en spark.

Hur lång konvalecenten blir vet jag inte ännu, ska på återbesök vecka 33.

Min häst sparkade sig själv i hagen och slog av griffelbenet. Opererade bort det och han mår alldeles utmärkt! Det är en herrarns massa år sedan.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 048
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej, har åter igen ett problem med hästen 🥹 (ska det aldrig ta slut!?) Efter att ha ägt min nuvarande häst i ett halvt år upptäcktes...
Svar
0
· Visningar
526
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 995
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023