Onumrerade stofamiljer

mydia

Trådstartare
Har just nu av en slump vandrat in på något som heter hästkatalogen och hittat min häst där.Hittade min häst där, detta är en helt ny sida för mig så hur hon blivit inskriven där vet jag inte. Men nu till saken där står det att hon tillhör B.40 onumrerad stofamilj. Var och hur kan man få mer information om dessa onumrerade stofamiljer och vad står B.40 för och är det någon som vet något om denna eller står B.40 för just att stofamiljen inte är numrerad?
Vet att det sitter många kunniga ute i stugorna och kanske någon kan hjälpa mig att bena ut det hela.

Sv: Onumrerade stofamiljer

Din häst kan ha hamnat där för att någon annan har registrerat t ex en avkomma eller att någon som vill ha med sitt stos alla avkommor.
Stofamiljer utan nummer men ändå med nummer som B.40 så. Är familjer som är intressanta och som gett bra avkommor men som inte riktigt nått ända fram till ett eget nummer. De är något man har koll på för framtiden om de går på rätt håll.

Fast jag trodde B serien slutade på 35, så där ser man.

Jag tyckte bara det var roligt att hitta min häst,man fick reda på en hel del släktingar till henne som man inte kände till. Det var bra att du förklarade lite för mig om det här med stofamiljerna men kan man få mer information om de här onumrerade stofamiljerna.

Det finns 42 i B-serien som jag vet om i alla fall! Tyvärr syns bara de 35 första i stofamiljslistningen på hästkatalogen, verkar som det är någon skum gräns för hur många som visas. Men om man klickar på tabelltiteln "Nr" så att den sorterar familjerna åt andra hållet så kommer de sista sex familjerna ur B-serien upp... :p

Det finns 42 i B-serien som jag vet om i alla fall! Tyvärr syns bara de 35 första i stofamiljslistningen på hästkatalogen, verkar som det är någon skum gräns för hur många som visas. Men om man klickar på tabelltiteln "Nr" så att den sorterar familjerna åt andra hållet så kommer de sista sex familjerna ur B-serien upp... :p

Aha..tack för upplysningen.

Tack båda för era svar, jag skall titta närmare på detta nu när jag vet mer.

Jag fick tips om sidan för inte så länge sedan o blev imponerad vilket jobb som läggs ner helt i ideel regi.
Blev jätteimpad av kvalite´n. Lade in alla mina hästar o avkommor... hoppas fler gör det så den blir ännu mer komplett!!

Visst är det ett jättejobb hon lagt ner.:bow:

Skicka en liten feedback till Mia. Det finns på hemsidan www.hastkatalogen.se
Under "Om sidan-Kontakt"

Även om det är vi själva som lägger in hästarna, så är det hon som sköter hela databasen + att hon har verkligen kollen på den.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 888
Senast: Lavinia
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 498
Senast: KesoNeso
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 266
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 616
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd