S
scesar
Idag när jag ridit satt jag av och skulle släppa på gjorden några hål för att gå sista biten. Främre stroppen gick bra,men när jag ska släppa på den bakre (vänster sida) får jag en rejäl spark av hästen. Han har aldrig sparkat eller lyft åt mig tidigare o det här gick så snabbt att jag inte ens hann reagera, dvs det måste ha gjort ONT. När jag väl fått tag på honom och skulle ta av sadeln fick jag göra det från höger sida, då reagerade han inte alls. Det syns inget, han är inte svullen eller öm när jag tar på honom. Kan det vara "bara" pälsfällning,eller??
Han håller på att ridas in, och idag när jag red fick han ett par ryck, då han liksom försökte springa iväg, lite som om han skulle ha skyggat för något bakom sig, funderar nu i efterhand på om det kan ha varit gjorden då med? Men jag hade inga problem att få stopp. För övrigt var han väldigt mjuk och följsam, gick ner fint på lång tygel och sökte sig fram på bettet i traven... Mystrium.
Jag har en anatomisk gjord med resår i ändarna.
Han håller på att ridas in, och idag när jag red fick han ett par ryck, då han liksom försökte springa iväg, lite som om han skulle ha skyggat för något bakom sig, funderar nu i efterhand på om det kan ha varit gjorden då med? Men jag hade inga problem att få stopp. För övrigt var han väldigt mjuk och följsam, gick ner fint på lång tygel och sökte sig fram på bettet i traven... Mystrium.
Jag har en anatomisk gjord med resår i ändarna.