Ont under bröstet

karamelldrottningen

Trådstartare
Har haft ont under bröstet, ovanför magen i några dagar nu. Gör inte ont hela tiden men så fort jag rör mig. Reser mig från en stol, hostar till eller bara rör mig lite så hugger det till.
Vad kan det bero på? Kan det vara någon form av överansträngning?
Hur länge kan det tänkas sitta i?
 
Är det i muskler vid revbenen det "skär" till? Ibland får jag nån slags dum "låsning" precis vid revbenssluten ovanför magen som gör att det skär så in i helv.. så fort jag försöker sträcka ut kroppen. Det brukar sitta i ett tag, jag får sitta dubbelvikt för att andas djupt, sen släpper det och allt är bra igen.

Kan ju vara nått liknande.
 
Inte halsbränna men har lite ont i halsen, inte nämnvärt mycket men ändå att det känns lite när jag sväljer.
Är det i muskler vid revbenen det "skär" till? Ibland får jag nån slags dum "låsning" precis vid revbenssluten ovanför magen som gör att det skär så in i helv.. så fort jag försöker sträcka ut kroppen. Det brukar sitta i ett tag, jag får sitta dubbelvikt för att andas djupt, sen släpper det och allt är bra igen.

Kan ju vara nått liknande.
Jag tror det. Vet inte säkert men tycker också att det buktar ut något där, det känns mer och blir ömt när jag tar på stället. Det kan alltså hjälpa att sträcka ut? Måste prova!
 
Inte halsbränna men har lite ont i halsen, inte nämnvärt mycket men ändå att det känns lite när jag sväljer.
Jag tror det. Vet inte säkert men tycker också att det buktar ut något där, det känns mer och blir ömt när jag tar på stället. Det kan alltså hjälpa att sträcka ut? Måste prova!

Nej alltså,när jag får så så kan jag absolut inte stretcha ut det. Det är att en muskel krampar sig för mig på nått vis, men inte så att jag kan sträcka ut den som vid annan kramp. Dvs, därför kan jag inte ta ett djupt andetag, då skär det till. Och samma om jag försöker sträcka ut mig. Men om jag gör mig till en "boll" så kan jag andas utan att det sträcker och skär där.

Men det brukar gå över inom några minuter max.. så inte helt samma. Tänkte bara att man kanske kan få liknande. Låter ju som nån nerv på nått vis kommer i kläm.

Jag brukar inte känna det ömt dock.
 
Inte halsbränna men har lite ont i halsen, inte nämnvärt mycket men ändå att det känns lite när jag sväljer.
Jag tror det. Vet inte säkert men tycker också att det buktar ut något där, det känns mer och blir ömt när jag tar på stället. Det kan alltså hjälpa att sträcka ut? Måste prova!
Så hade jag när jag i mars. Vi fick inte testa oss men eftersom jag hade smak och luktbortfall, feber, huvudvärk och dålig mage och min man fortfarande hostar och är under utredning, så tror läkarna att vi har haft Covid). Jag minns att jag sökte flera gånger på Bältros på Google, för jag trodde att jag fått det. Eller något annat. Det kändes för mig som om jag hade ett spännband som drogs åt. Jättemärklig.
 
Så hade jag när jag i mars. Vi fick inte testa oss men eftersom jag hade smak och luktbortfall, feber, huvudvärk och dålig mage och min man fortfarande hostar och är under utredning, så tror läkarna att vi har haft Covid). Jag minns att jag sökte flera gånger på Bältros på Google, för jag trodde att jag fått det. Eller något annat. Det kändes för mig som om jag hade ett spännband som drogs åt. Jättemärklig.

Jag har också känt ont runt lungorna (tolkar jag det som) båda fram och baksida under några veckors tid. Det har nästan släppt helt nu. Jag har gjort självtest för Covid-19 (med svalgprov/näsprov och salivprov) med negativt resultat. Inga andra symptom förutom som en klump i halsen typ. Jag har aldrig varit med om något liknande, så "spännande" att fler har upplevt det. Jag har klassat det som möjlig sjukdom i alla fall och hållit mig ur vägen för andra.
 
Jag hade så ont runt bröstkorgen. Kunde inte ha behå. Först trodde jag att det var bältros. Sen musklerna. Därefter bindväven. Jag kommer ihåg att jag satt på jobbet med armarna utåt. Sen kom lite feber och då var jag inte på jobbet.
Ts har/känner förmodligen något annat, men jag hade verkligen ont runt bröstkorgen.
 
Har haft ont under bröstet, ovanför magen i några dagar nu. Gör inte ont hela tiden men så fort jag rör mig. Reser mig från en stol, hostar till eller bara rör mig lite så hugger det till.
Vad kan det bero på? Kan det vara någon form av överansträngning?
Hur länge kan det tänkas sitta i?

Känns det där revbenen sitter?

Jag har några ggr fått som kramper i bröstkorgen när jag gått med låsningar i bröstryggen som påverkat revbenen. Ibland har kiro lossat det både i bröstrygg och framifrån.
Där verkar tillvägagånssättet variera ngt. Sambon(kiro) fixar det endast via bröstryggen medans någon annan behandlat även framifrån.
 
Känns det där revbenen sitter?

Jag har några ggr fått som kramper i bröstkorgen när jag gått med låsningar i bröstryggen som påverkat revbenen. Ibland har kiro lossat det både i bröstrygg och framifrån.
Där verkar tillvägagånssättet variera ngt. Sambon(kiro) fixar det endast via bröstryggen medans någon annan behandlat även framifrån.
Det verkar sitta vid diafragman. Känns svullet/något uppsvälld.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 997
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 030
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 572
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
830
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Födda -21
  • Wobbi stövlar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp