Ont om tävlingar!!!!

Lady_A

Trådstartare
Ngn mer än jag som tycker det är uselt med dressyrtävlingar för oss som inte kommit så långt!??

Vill man rida LC, LB klasserna med mål att prova på en LA:1 så småning om finns det knappt ngt!! (vill inte sitta och åka 12-15 mil till en tävling!) :o

Är det för att klubbarna inte lägger ut sina klubbtävlingar på nätet, eller är vi dressyrblåbär helt enkelt inte viktiga!?? :mad: Känns så tråkigt att träna och träna och ändå aldrig komma ut och tävla! :cry:

Som student har man ju inte den ekonomin heller att man vill betala en licens för en enda tävling!!!

Snälla ge mig hopp och säg att det finns tävlingar!! Bara det att jag inte kan hitta dom på nätet!! :)

Sv: Ont om tävlingar!!!!

Mitt tips och lösningen för er som tycker det finns för få tävlingar, ta tag i det i er egen klubb och se till att den börjar arrangera tävlingar.

tycker också det är jättelite tävlingar...

vår klubb brukar arrangera dressyrtävlingar men har inte kunnat göra det förra året och i år pga av att vi har byggt om anläggningen så v har inte haft några banor att rida på.

mm. menar det! Och det finns knappt några lokala dressyrlävlingar här i småland heller.. :mad:

Tävlingar finns det...! Har du en tävlingstermin? Jag hittar tävlingar var och varannan dag här i halland i alla fall. Sen vet jag ju inte hur det är med dressyrtävlingar där du bor.

På lokaltävlingsnivå är det dåligt med LC i Stockholmstrakten, det är bättre i Upplands län (var i alla fall förra året och året innan), på klubbnivå är det upp till respektive klubb om de lägger ut tävlingen på internet, många klubbar har inte ens en hemsida.

Propositioner till klubbtävling får du leta efter hos varje klubb du kan tänka dig att åka till. Är det en klubb där 'alla' står i samma stall så kanske propositionen endast består av en anmälningslista på anslagstavlan i stallet så då får du åka runt och titta, eller ringa och fråga.

Va? Jag tycker att det är mycket bättre med lokala dressyrtävlingar i Stockholm, i alla fall under hösten? Här runt Uppsala har vi en lokal i höst, men i Stockholm finns det ju många!

Lokala tävlingar finns, tävlingar med LC-klasser är det sämre med

Här i Skåne är det också ont om lokala dressyrtävlingar (för ponny iaf).. DEt var en den 4:e juni och sen en den 18:e juni och nästa efter det är inte förrens i augusti.. känna ju lite trist eftersom det är på sommaren man har tid att träna lite extra och åka ut på fler tävlingar... :( Men hopptävlingar är det gott om..

hej. Bor oxå i halland. Kungsbacka. Rider på billdalsridklubb.

Har en medyrttar häst osm inte är så kunnig inom dressyr lr hoppning. MEn letar efter LD tävlingar till honom.

vet du vart man hittar? :)

Det finns typ inga tävlingar i juli.
Alla är på semester då.

Tror nog det är så på de flesta ställen (Umtom möjligen större tävlingar)

Håller med! Nu hade jag anmält mig till en på söndag men vad händer... jag blir bortlottad såklart!:mad:
Fy vad trist! Hoppas på en plats i klubbens lag till hösten (div 3) - då får man iallafall vara med.
Deppar ihop o åker på sommarbete istället:cry:

Här i norr är det tvärtom. Det vimmlar av lokaltävlingar med LC-LA men finns jättedåligt med regionala med Msv B på. Hittills i år har det funnits två (!) tävlingar att åka på om jag vill rida Msv B och åka max 20 mil.

kl
Här är det också rätt dåligt med LC-nivån.
Jag som har unghäst vill gärna komma ut och tävla lite men är definitivt inte redo för mer än LC.:crazy:

håller med.
vi har en så pass liten klubb at det inte ordnas fler än 3 max 4 tävlingar om året och då är det typ hoppning som gäller, en enda dressyr och då direkt med klubbmästerskap. Man hinner inte träna sin unghäst på tävlingsområde innan ju, vore kul om man kunde ha åtminstonde två dressyrtävlingar på liten nivå.

Känns dumt att rida två lb och börja på la direkt hoppet emellan blir alldeles för stort...

lc och la 1 brukar vara vanligt i början av året.
sen går det över till typ lb:3 o dylikt...

beror på men la:1 innebär rdan ryggningar, skänkelvikning trav, förvänd galopp.
Rätt mycket galopp vilket gör det svårt för just min oerfarna unghäst, vi har tävlat lb några gånger och skulle kunna testa la på skoj men känns meningslöst då han fortfarande inte har en stadig och samlad galopp. men iaf har vi ökat upp till 60% från sämsta 53% på tre tävlingar på två månader, så jag klagar inte på hästen. han jobbar kanon!

men det vore kul att kunna bli rutinerad på lb 2 åtminstonde... njaja vet ej vad man ska säga om det hela :P

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Körning Kollar längtansfullt på mängder av vagns annonser varje dag och drömmer om en 4hjulig vagn:love:. Men ekonomin finns inte till det och...
Svar
4
· Visningar
1 242
Senast: Buck
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 691
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar