godishanna
Trådstartare
Jag har börjat få ont i svanskotan vid ridning - speciellt vid dressyr o markarbete. Det har smugit sig på under den senaste tiden och jag börjar tro att det har samband med att jag gått upp ca 6 kg sedan början av sommaren förra året, kanske är det jobbet som är boven - att man får ont för att man sitter så mkt. Har 2 sadlar, den ena har jag haft sen -05 och den andra i snart 2 år. Har aldrig haft problem med detta förut. Märkte det i höstas när jag började sätta igång hästen efter hans konvalescens, sen har det blivit värre
Han börjar gå fint igen men jag kan sällan rida mer än 20-30 min sen gör det för ont... Inte lika mkt när vi rider ut konstigt nog.
Före sommaren (innan hästen blev skadad) var jag på väg att leta nya sadlar då vi var i full gång och han musklat sig så att de låg dåligt, men nu när han e lite pinnig igen ligger de bra. Summan e alltså att jag lär behöva leta sadel till sommaren och hoppas då hitta någon som inte ger mig mer ont...
Före sommaren (innan hästen blev skadad) var jag på väg att leta nya sadlar då vi var i full gång och han musklat sig så att de låg dåligt, men nu när han e lite pinnig igen ligger de bra. Summan e alltså att jag lär behöva leta sadel till sommaren och hoppas då hitta någon som inte ger mig mer ont...