Ont i ryggen!

D

dorisdoris

Min medryttar häst har förra året haft ont i ryggen, man kunde tom tydligt se det, det var svullet ca 20 cm bakom sadelsn slut. Hur som helst, efter sommarvila i stor sommarhage med hästkompisar och bara pyssel samt 1-2 skritturer barbacka runt hagen blev hon bra.

Hon har blivit tömkörd, riden, longerad etc hela hösten=Inga problem, förr förra veckan var hon jättefin i ryggen, och nu, pang bom, fick hon ont i ryggen igen, svullnaden är tillbaka. Hon fick ont när tjälen kom kan det spela någon roll?

Och ja, hon har varmt täcke på sig, och hon skall på ordentlig utredning nu och röngast etc. Jag bara undrar vad det kan vara? Varför slår det till nu?!

Sv: Ont i ryggen!

Kan det inte vara så att det blir för hårt i marken för henne att gå
och att det går upp till ryggen?
Hon kanske skulle vara barfota lr så med boots som har broddar?

Min kompis häst vart mycket bättre i ryggen av att ta av skorna och hon rids enbart bara barbacka nu och det går kanon.

Hoppas allt ordnar sej för hästen..

Sv: Ont i ryggen!

hon har broddar bak redan, och tyvärr så tål hon nog inte att gå barfota, hovarna flisar/spricker med skor på... dessutom är hon en riktig liten dam som har ont bara man tänker på att ta på ett ont ställe, så barfota, nej...

Jo, hoppas det blir bra jag med, tanken var ju att hon skulle bli riktigt igångsatt nu och lite småtävlad/utställd i sommar :)

Liknande trådar

Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 377
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 403
Senast: Karminnie
·
Hästmänniskan Lite trött och gnälltråd: Jag halkade förra våren. När vi vaccinerade hästar. Det var lite halt ute i hagen och jag hade precis släppt...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 014
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar