Ont i nyckelbenet

Den yttre alltså.
Nyckelbenet ledar ju också mot bröstbenet.

Leden mellan nyckelbenet och skulderbladets utskott vid axeln kan göra väldigt ont om den blir överansträngd.
Ja det gjorde riktigt ont!
Jag har aldrig brutit någonting men ungefär så kan jag tänka mig att det känns vid ett benbrott. Skarp smärta som uppkom när armen var i vissa lägen.

Ja det gjorde riktigt ont!
Jag har aldrig brutit någonting men ungefär så kan jag tänka mig att det känns vid ett benbrott. Skarp smärta som uppkom när armen var i vissa lägen.

Det är dessutom väldigt typiskt med sådana skärande/huggande/isande smärtor i vissa lägen när man har muskulära problem i rotatorcuffen (samlingsnamn för musklerna som används för att röra axeln), för att lägga till en möjlig orsak till.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 849
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 369
Senast: Fibusen
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 668
Senast: AbCdE
·
Kropp & Själ Jag är född med en svagare och kortare vänster sida. Jag har aldrig brytt mig om inlägg osv utan bara kört på och jag har aldrig haft...
Svar
0
· Visningar
452
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama