Ont i magen vid graviditet?

I

ImFabulous

Och är kommer ännu en fråga i raden; Hur många av er upplever att ni har ont i magen under graviditeten? Jag är i vecka 12 nu och har ont i magen från och till... Man blir lite orolig. Hoppas att allt är som det ska!
 
Sv: Ont i magen vid graviditet?

Jag har haft ganska ont till och från, är i v 23 nu. Får jätteont ibland, oftast på sidorna, mot höftbenen, men barnmorskan sa att det är ligamenten som gör ont när det töjer sig, så jag är inte orolig.
 
Sv: Ont i magen vid graviditet?

Jag hade ont i perioder hel min graviditet också, som pmm säger, växtvärk! Som mensvärk ungefär, samt i ligamenten på sidorna...
 
Sv: Ont i magen vid graviditet?

Så skönt att det inte bara är jag då. Man blir ju som sagt lite orolig, men å andra sidan är ju smärtan förståelig. Allt annat i magen ska göra rum för en snabbt växande livmoder.
 
Sv: Ont i magen vid graviditet?

Precis! Jag förstår hur det är, för jag var också väldigt orolig för det hela graviditeten, trots att alla sa att det var normalt!
 
Sv: Ont i magen vid graviditet?

Jag med... Särskillt som min sambos mamma vart hysterisk över att jag hade ont i magen, och sa att det skulle man INTE ha, det måste vara något fel..:crazy:

Tacka vet jag Buke! :D :bow:
 
Sv: Ont i magen vid graviditet?

Ja tyckte det drog och gjorde mest i sidorna av magen när jag låg ner och skulle vända mig om. Nu är jag i v 30 och det är helt borta. skönt! Nu är man bara tung :crazy:

Därimot om du får kraftiga sammandragningar tidigt i graviditen kan det vara bra och åka in och kolla. Jag fick det efter att jag tagit iför hårt på ett träningspass, hela natten levde musklerna i min mage ett eget liv :eek: tänkte..ska det redan behöva vara så här i början av graviditeten . Åkte in men allt var ok, fick en förmaning att ta det lugnare nästa gång jag tränade. Tränar och rider fortfarande, men väldigt lungt.
 
Sv: Ont i magen vid graviditet?

Jag har precis gått in i v 12 och; jo, jag känner också lite ont emellanåt. Lite "magknip" typ. Om det är livmoder/bebis som spökar eller tarmarna är svårt att säga så det har hittills inte känts allvarligt.
 
Sv: Ont i magen vid graviditet?

Hade också ont i magen. Stack och "drog" inne i magen och ut i sidorna. Var bara växtvärk. Fick dessutom ordentligt ont (typ kramp) vid ett par tillfällen (efter att ha jagat en elak katt), var det var det vette sjutton, men dottern kom ut frisk och kry iaf. :)
 
Sv: Ont i magen vid graviditet?

Jag har precis gått in i v 12 och; jo, jag känner också lite ont emellanåt. Lite "magknip" typ. Om det är livmoder/bebis som spökar eller tarmarna är svårt att säga så det har hittills inte känts allvarligt.

Vad har jag missat???
:D :D :D :D

Grattis!
 
Sv: Ont i magen vid graviditet?

KL

Var så orolig, så jag gick till KK för att kolla läget (Har inte varit på första inskrivningen än, så har inte fått träffa någon BM)
Allt såg bra ut, och bebisen mår underbart (som för övrigt nu är 5.2 cm lång från huvud till stjärt :love: ). Vi kom fram till att problemet hade med tarmarna att göra, och smärtan är magknip. Så nu kan jag äntligen pusta ut.. Läkaren sa att man absolut kan känna en mensvärksliknande smärta, och beskrev det som just växtvärk!
 
Sv: Ont i magen vid graviditet?

Hej!

Har haft konstiga smärtor under veckan som gått, lyckades sträcka magen och få jätteont vilket höll i sig ett par dagar, fick samtidigt ont ner mot sidorna vilket kommit och gått sedan dess. Passade på att fråga om detta när jag ändå var på besök på mvc för några andra graviditetsrelaterade besvär häromdagen, och då sa läkaren att vi kollar väl upp det, vilket resulterade i att jag en vecka innan beräknat rutin-UL fick ett extra tillfälle att se den lilla varelsen ligga och sprattla i godan ro därinne :love: Så allt verkade normalt och det var skönt att få reda på!

Tror mycket man upplever som konstigt eller oroande kan vara helt normalt under graviditeten, men har man möjlighet att kolla upp det om man är mycket orolig kan det förstås kännas betryggande!
 
Sv: Ont i magen vid graviditet?

jaghade bara problem me bebisen i sista veckorna av graviditeten,då han tryckte väldigt mkt mot mina revben,det gjorde jätte ont(kan berätta att jag tryckte tillbaka,å iband blev han sur...:D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår en månad gamla bebis har lite problem med magen. Han är väldigt gasig och har bekymmer med förstoppning. Vi ser på honom att han...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 242
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
585
Senast: julgrisen
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 409
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp