Ont i ljumsken!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cassy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 583
C

cassy

Jag har haft ont nu ett tag i ljumsken när jag rider i min bomlösa sadel.:cry: Det är en Trekker från Tyskland.Jag antar att den helt enkelt är för bred,men jag får bara ont i vänster ljumske,ej i höger.Det är mycket frustrerande,för den ligger superbra på hästen och är annars urskön att rida i.
Någon som upplevt detsamma,eller ngn som kan rekommendera mig en bra,mjuk annan smalare sadel?(Bomlös/bomfri)
Har inga "känningar" i bomsadel.

Eller sitter jag helt enkelt snett?:confused:

Sv: Ont i ljumsken!

Mitt tips är att uppsöka en kiropraktor.Har haft liknande problem och då hade jag en förskjutning av korsbenet.

Ja,jag får väl göra det..:( Är du bra nu?

Jag har haft ont nu ett tag i ljumsken när jag rider i min bomlösa sadel.:cry: Det är en Trekker från Tyskland.Jag antar att den helt enkelt är för bred,men jag får bara ont i vänster ljumske,ej i höger.Det är mycket frustrerande,för den ligger superbra på hästen och är annars urskön att rida i.
Någon som upplevt detsamma,eller ngn som kan rekommendera mig en bra,mjuk annan smalare sadel?(Bomlös/bomfri)
Har inga "känningar" i bomsadel.

Eller sitter jag helt enkelt snett?:confused:

Du sitter snett.

Jag får likadant som du ibland i min Börjes-sadel. Om sadeln glider lite vid uppsittning kan jag inte "trampa den rätt" när jag sitter i sadeln. Då ligger den helt stilla. Då får jag också ont i antingen ljumsken eller lårmusklerna på vänstersidan. Jag tror också att jag sitter för brett (sadel som inte är uppbyggd samt BRED häst) och har försökt få info om "hip saver"-produkten. Tyvärr har inte företaget svarat på mejl. Det är ju en relativt dyr tingest (ca 800 kr + frakt) så jag vill gärna veta lite mer om funktionen, och om den skulle kunna passa min sadel och häst, innan jag slänger iväg pengarna.

Jag ska sitta upp från höger sida imorgon och se vad som händer;) .

Det har jag aldrig hört talas om!Verkar bra,men hjälper det för att man kommer "högre upp " i sadeln,och att därmed vinkeln i höftlederna minskar?Har jag fattat det rätt då?

Supertack för infon!!:)

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
894
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
613
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 202
Senast: iNHALE
·
Utrustning Nu blir jag lite osäker. Mest på grund av att remontgrimmorna inte är (men på väg igen) så populära mer. Hur påverkar de hästen jämfört...
Svar
12
· Visningar
2 023
Senast: Líf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka