Shaggy
Trådstartare
Vad gör man med en häst som får ont i bogen då det är lite kyligare/blötare väderlek? Jag har reagerat på att jag inte får ta min häst på bogen då det är kallt och fuktigt ute (bara kyla är inget problem). Hon har inga problem med att hålla värmen och heller inga problem med ryggen, gick helt otäckad förra vintern (då vi hade samma problem men jag inte gjorde kopplingen).
Det jag gör nu är att jag masserar henne lite lätt dagligen och försöker stretscha henne (hon undrar mest varför jag håller på och drar i henne), men det verkar inte hjälpa så mycket. Vad kan man göra mer? Det jag funderar på är att massera med arnika liniment. Att lägga på ett täcke känns inte som ett alternativ.
Någon som har några förslag? Tack och
Karin & Nova
Det jag gör nu är att jag masserar henne lite lätt dagligen och försöker stretscha henne (hon undrar mest varför jag håller på och drar i henne), men det verkar inte hjälpa så mycket. Vad kan man göra mer? Det jag funderar på är att massera med arnika liniment. Att lägga på ett täcke känns inte som ett alternativ.
Någon som har några förslag? Tack och

Karin & Nova