Ont i bakdelen?

T

Ti_Ti

I kväll när jag tog in mina hästar så betedde sig den ena lite underligt.
Jag tog av utetäcket och vi gosade och borstade av lite och sen skulle nattatäcket på.
När jag rörde svansen så sjönk hela bakdelen in under hästen och han var väldigt besvärad.Ja handen strax ovanför svansfästet och det märktes att han tyckte det var obehagligt.Han gick som vanligt och är som vanligt förövrigt.
Att han har ont förstår jag men är det nån som har nån ide just nu?

mvh

Ti_Ti

testa lägga på ngt varmt täcke under som ligger ordentligt på rumpan o värmer, vissa e ju jätte känsliga för kyla på korset :)

Det behöver inte vara korsförlamning heller, har du kollat upp så hästen inte har något sår under svansroten? Gör det för säkerhets skull, jag har varit med om en pålle som kröp ihop exakt likadant som din gjorde, ägaren hittade inget fel, men när jag lyfte på svansen fanns där ett stort sår som besvärade hästen. Bara ett litet tips!

Tack för era svar.Ska se efter mer noggrant under svansen.Blir han inte bättre får det bli vet.

Ti_Ti

Om du inte hittar något sår rekommenderar jag att lägga på ett täcke till/hålla rumpan varm för säkerhets skull IFALL det är korsförlamning, så att det inte blir värre.

han kanske har halkat och sträckt sig nånstans,mitt ena sto gjorde så för ett tag sen gick över på ett par dar.

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 420
Senast: Zetly
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 673
Senast: Kjerulfia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
26 207
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka