Ont bakom örat

Wille

Trådstartare
Jag har fått ont bakom höger öra, ungefär vid örsnibben. Det gör sjukt ont att vidröra en punkt där. Det känns inte mycket alls om jag inte rör där, men märker så klart att det inte är ok där i vissa lägen eller när jag äter. Jag kan inte känna någon svullnad eller annan förklaring till att det gör ont. Mina glasögonskalmar ligger inte an mot det stället heller.

Vad kan det vara och vad gör man? Väntar på att det ska gå över?
 
Ett insektsbett?
Finns även lymknuta där, kanske är du på gång bli förkyld eller nåt.
Borde det inte klia om jag blivit insektsbiten? Och vara lite svullet i alla fall?

Lymfknutor hade jag ingen koll på. Kanske det då. Men har aldrig varit med om att jag haft ont där tidigare vid förkylningar.
 
Det kan vara käkledsinflammation eftersom att det känns när du äter.
Kan du öppna munnen helt?

Om det är det så botas det med att bända upp munnen och öppna den ofta samt 5 dygn med full dos ipren.
 
Det kan vara käkledsinflammation eftersom att det känns när du äter.
Kan du öppna munnen helt?

Om det är det så botas det med att bända upp munnen och öppna den ofta samt 5 dygn med full dos ipren.
Ja, jag kan öppna munnen helt. Inga problem alls.
 
Jag har fått ont bakom höger öra, ungefär vid örsnibben. Det gör sjukt ont att vidröra en punkt där. Det känns inte mycket alls om jag inte rör där, men märker så klart att det inte är ok där i vissa lägen eller när jag äter. Jag kan inte känna någon svullnad eller annan förklaring till att det gör ont. Mina glasögonskalmar ligger inte an mot det stället heller.

Vad kan det vara och vad gör man? Väntar på att det ska gå över?
Typ en finne under huden. Och ja, vänta några veckor iaf, skulle det vara kvar då får man väl fundera om det kan vara något annat.
 
Låter som när jag fick en finne bakom örat. Satan i gatan vad det gjorde ont typ en vecka, sen började det utvecklas till en finne vecka två-tre och sen typ i slutet av vecka tre början av vecka fyra utvecklades den helt. Seg jäkel helt enkelt som gjorde sjukt ont!
 
Låter som när jag fick en finne bakom örat. Satan i gatan vad det gjorde ont typ en vecka, sen började det utvecklas till en finne vecka två-tre och sen typ i slutet av vecka tre början av vecka fyra utvecklades den helt. Seg jäkel helt enkelt som gjorde sjukt ont!
Ah, då kanske det är sånt skit jag fått.

Jag fick för övrigt någon slags finne i örat under våren. Det var som en svullnad eller böld mitt i ytterörat. Hade den ett tag och sen sprack den. Det kom mest var och någon klar vätska. Rätt lindrigt ändå.
 
Ah, då kanske det är sånt skit jag fått.

Jag fick för övrigt någon slags finne i örat under våren. Det var som en svullnad eller böld mitt i ytterörat. Hade den ett tag och sen sprack den. Det kom mest var och någon klar vätska. Rätt lindrigt ändå.
Jag hade låtit det vara. Själv tog jag en bild med mobilkameran bakom örat för att dubbelkolla utifall det var en fästing. När jag såg att det bara var en liten knöl lät jag det vara. Hade det fortsatt uppemot en månad och det fortfarande gjort ont hade jag kanske ringt 1177.
 
Jag får ibland sprickor bakom öronen men det är precis där örat går ihop med huvudet. Det brukar läka på några dagar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Igår vaknade jag med lite smärta i knät som gjorde det svårt att belasta benet ordentligt när jag gick. Smärtan var så pass liten igår...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: cherie
·
Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 915
Senast: Raderad medlem 68338
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 986
Senast: Icfafn
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 819
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Bada med häst
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp